Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Chcę uzyskać lekko błyszczący materiał, mniej więcej taki:

 

http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/348503944/Nano_Crystallized_glass_panel_Artifical_white_stone.jpg

 

próbowałam z materiałem architectural, architectural & design, ustawiać go jako szkło z mniejszym opacity, dodawać glossines, specular mapę (tutaj możliwe, że zrobiłam coś nie tak).

 

Mam environmental map, jako światło mam Daylight i używam Mental Ray'a

 

szukałam na forum oraz u wujka Google, ale jeśli już coś znajduję to dla Vray

 

często spotykałam się z terminem SHADER, nie mogę rozgryźć co to jest

 

pozdro :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrob sobie HDRK konkretna w HDRI light studio. Weksportuj model z ustawieniami kamery do pliku mentalray,

Shaderto jest np.: mia material :), dielectric material blin. Textury to np.: faktura drewna.

Poustawiaj swiatla w HDRI i podłącz HDRKe.

Co dalej gloss np. 0.5 reflectivity 1.1 reflected color taki sam jak diffuse zrób albo poprostu zaznacz opcje metalic material.

Napisano

Materiał arch&design domyślnie jest odbijający więc musisz go tylko przypisać do materiału i już ale pewnie nie ma co się w nim odbic, pokombinuj ze sceną.

Ewentualnie odwiedź strone http://www.mrmaterials.com i tam jest do pobrania scenka do ustawiania materiałów, będziesz sobie mógł pokombinować z materiałami, można też pobrać gotowe materiały.

Napisano

oO nie wiedzialem o tej scence przyda sie :)... Choc ja uzywam HDRKi albo ustawiam jakies tlo ktore jest widoczne tylko w refleksach i refrakcjach i wylaczam widocznosc i cast shadows.

Napisano
  • Autor

Dzięki!

Natłok informacji od Sebazx6r muszę jeszcze przetrawić, bo niestety przerasta to moją wiedzę, ale przynajmniej wiem w którym kierunku iść. A scenka na pewno się przyda :)

 

czy environment map nie powinna się odbijać w arch&design? w szybach 'samoróbkach' z jakichś tutoriali się odbijała.

próbowałam wstawić przed budynek plane z niebem, ale tez nici i czas renderu był masakryczny

Edytowane przez notte

Napisano
  notte napisał:
Dzięki!

 

czy environment map nie powinna się odbijać w arch&design?

powinna:)

Zrób sobie kule i przypisz jej materiał chromu(w arch&design są gotowe presety) dodaj jakieś światło, np. daylight system najprosciej. Następnie wciśnij 8 i pokombinuj z ustawieniami "mr photographic exposure control" i do environment załaduj jakąś hdrke. Polecam stronę http://www.openfootage.net/ tam jest ich wiele. Wyrenderuj i zobaczysz czy w kuli się odbija otoczenie.

Możesz też oświetlić samą HDRką w tym celu dodaj jakieś światło np mr omni i wyłącz je(po to żeby wyłączyć maxowe deafultowe lampy) wrzuć HDRke do otoczenia i ustaw niską value w exposure.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności