Skocz do zawartości

ciągły error podczas renderingu 3dmax


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dostałem już używany model do przerobienia i po edycji zdałem sobie sprawę że nie jestem wstanie zrednerować sceny gdyż podczas renderingu mental ray analizuje jeden z elementów tego modelu po czym cały program się krzaczy. Widać ewidentnie ze na danym obiekcie jest cos nałożone do czego niejestem wstanie dojść i tego usunąć.

Dodam że przed moją edycją model zwierał na poszczególnych obiekatach modyfikator Displace z bitmatą w formacie tif.

Pomimo usunięcia go z modelu program pomimo nzjaniższych parametrów wyłączonego FG nieprzeżuwa i nie daje mi możliwości dalej realizować projekt.

Bardzo prosze o pomoc i wskazanie miejsca gdzie moge wyczyścic w pełni model bo pomimo nałożonego stanardu na model nadal coś nie pozwala zrdenderować wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W panelu "utilities" możesz zrobić jeszcze dwie rzeczy: reset xform oraz remove uvw mapping.

Można jeszcze po tym wszystkim wyeksportować samą siatkę np. do formatu .obj a potem ponownie zaimportować do maxa.

 

edit: jest jeszcze modyfikator "stl check" który sprawdzi poprawność siatki pod kątem otwartych polygonów, podwójnych krawędzi itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem model, bez tekstur jaki podesłałeś, lecz mimo ze STL Check wykrywa ok 1000 błędów(otwarte krawedzie itp) to Mental go bez problemu w pare sekund renderuje. Chodzi o Maxa 2012, i 2011, w Obu renderuje sie z wył. i włączonym FG i takze przy defaultowych ustawieniach.

 

Moim zdaniem powinienes, po kolei zastepowac dana teksturę, materialem defaultowym i sprawdzac czy Mental przejdzie, Jak nie to cofnąć zmianę i kolejny materiał podobnie, powinno szybko wyjść która go blokuje.

Edytowane przez MaxymilianMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz w asset tracker i zresetuj mu szukanie map. To moze byc poczatek poszukiwan.

 

 

[edit] oops, otworzylem posta zeby pomoc, poczekalem jakis czas pracujac na drugim kompie, odpowiedzialem, a tu stado odpwiedzi i moj post ni w zab sie wpasowal, sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze, niestety nic nie pomogło. Skorzystał bym z propozycji import/export OBJ niestety moje modele mają nałożone kości i skóre i tutaj też mam problem bo chciałem zrobić jak pisałem i zloadować modyfikator niestety niejest tak jak w poprzedniej wersji i wszystko ciągnie sie jak guma a niechce zacząć wszystkiego od poczatku :( Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak dorawać się do tego problemu?

Vond dzięki spojrzałem na asset tracker (shift+T) ale niestety nie znalazłem tej opcji o której piszesz może dało by sie jeszcze to jakos rozwinąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności