xhub87 Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 Witam! Na początku się przedstawię gdyż jest to mój pierwszy post. Mam na imię Hubert i mieszkam w Lublińcu. Modelowaniem 3D zająłem się stosunkowo niedawno, a właściwie to kilka tygodni temu. Pracuję z program 3D Studio Max i jestem samoukiem że tak powiem ;p Oto jak idzie mi nauka, oceniajcie ;)
Lauerhill Napisano 4 Marzec 2012 Napisano 4 Marzec 2012 (edytowane) Jako, że nikt z tutejszych ekspertów, nie chcę się wypowiedzieć, wypowiem się ja - totalny nie-ekspert. Siedzenie na tej sofie byłoby raczej dyskomfortowe :P. Brak oparcia i siedzi się na desce, niemal jak na ławce w parku. Poza tym, telewizor wydaje się mieć zero detali, jakby box z teksturą, która niczego nie odbija, ani się nie świeci jak na telewizor przystało. Tak po prawdzie niema tu za wiele do oceniania, może stąd ten brak odzewu. Jak na kilka tygodni nauki to sądzę, że nie jest źle. Pozdrawiam. Edit: warto by było wstawić miniaturkę do tematu ; ) Edytowane 4 Marzec 2012 przez Lauerhill
xhub87 Napisano 4 Marzec 2012 Autor Napisano 4 Marzec 2012 Sofa nie była wymyślona przeze mnie, znalazłem taką w necie i wybrałem dlatego że była łatwa do zrobienia a ja dopiero zaczynałem a telewizor ma detale ale nie widać ich z tego rzutu i jest to model Sony Bravia kdl-46nx710 i on jest taki że tak powiem he plaskaty ;p Pozdro
Przemekd Napisano 5 Marzec 2012 Napisano 5 Marzec 2012 Witam Idzie na początek fajnie, dawaj dalej Proponuję zamodelować wszystko, posutawiać w scenie, a światło i materiały na koniec pzdr
Gość Chrupek3D Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 (edytowane) na początek to może staraj się modelować rzeczy, które mają podane wymiary np. w sklepach meblarskich. Jeżeli nie masz wymiaru to wybierz podobny stół, krzesło itd.,które są w wyżej wymienionych sklepach i wzoruj się na nich. Podstaw sobie postać - pełno takich darmowych w sieci - i 'dostawiaj' ją do każdego elementu, tak jak Ty byś nią był i korzystał z danej rzeczy. ja mam np. taką: http://www.patart.com.pl/kobitka.zip Na początek odpuść sobie tekstury, wrzuć prostą HDR'kę i naucz się ustawiać kadr. Spróbuj zaimportować obrazek z wizualizacją, podłóż go pod tło i ustaw podobnie kamerę - nie jest to łatwe, ale bardzo ważne, bo to m.in stanowi o atrakcyjności :-) Zobacz jak inni ustawiają kamerę, właśnie poprzez podkładanie obrazka pod tło... będziesz miał kadrowanie z głowy, a i uczysz się od najlepszych. Jak już się naumiesz ustawiać kamerę, weź się za światło i ustawiaj je sobie tak, żeby wydobyć najwięcej detali z obiektu. Nie musi być jedno światło, może być kilka niewidocznych ;) Później to już tylko render passy, photoshop, After Effect i jesteś bogaty :D ps. nie wiem w czym renderujesz, ale powinien to być v-ray. Edytowane 7 Marzec 2012 przez Chrupek3D
xhub87 Napisano 7 Marzec 2012 Autor Napisano 7 Marzec 2012 Chrupek3D, dzięki, uwagi na pewno sie przydadzą :) A renderuję właśnie w v-ray'u, może tego nie widać bo sam v-ray to trochę trudny orzech do zgryzienia dla początkującego. Postępy na pewno będą bo środowisko 3D strasznie mnie wciągnęło. PZDR
Oleksiak Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 Początki są trudne... i nie do końca wiem kiedy można powiedzieć że ten okres już nas nie dotyczy w grafice :D Z osobistego doświadczenia mogę polecić najpierw skupienie się na modelowaniu obiektów a dopiero później zabawy w materiały światło kompozycję i postprodukcję - no chyba że chcesz robić coś w stylu wizek gdzie modele nie są trudne albo można je kupić wtedy można etap modelowania tylko musnąć ;) Takie moje zdanie.
pirx Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 Ech... 1. Zacznij od nauki modelowania. Znajdź sobie parę tutoriali na ten temat, nie musisz ich przerabiać tj. kopiować. Moim zdaniem jest to bezsensowne. Skup się na tym jakie funkcje maxa zostały w nim użyte. Przyjrzyj się technikom i spróbuj je zastosować w jakimś własnym projekcie. Ktoś kiedyś polecił mi zrobienie czajnika na początek. ^^ 2. Światło... i dopiero teraz materiały. Robienie wszystkiego na raz jest bezsensowne, efekty zwykle są marne, a postępy niewielkie. Wiem z autopsji :P Kadr? HDR'ka? Łączenie wizki z obrazkiem? Bezsens. Najpierw trzeba mieć co pokazać. Model, model i... no właśnie, model. Nie można przeskakiwać pewnych etapów. Dopiero kiedy opanujesz modelowanie weź się za dalszą zabawę. Daniel :)
Gość Chrupek3D Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 Bzdury to Ty piszesz Kusak. Naucz się czytać ze zrozumieniem i dopiero komentuj.
xhub87 Napisano 8 Marzec 2012 Autor Napisano 8 Marzec 2012 Myślę że modelowanie juz w miarę opanowałem, teraz tylko praktyka, praktyka i praktyka ;) Z tymi tutkami Danielu masz rację bo sam mam takie zdanie żeby ich nie kopiować tylko na ich podstawie robić coś swojego. W ramach nauki postanowiłem zrobić lampkę z biurka, w zasadzie to jest prosta w budowie ale długo mi schodzi bo mało czasu na to poświęcam i w międzyczasie bawię się też innymi rzeczami, a po drugie to postawiłem na detale i idealne odwzorowanie. Wiecie, suwmiarka i te sprawy, mierzenie nawet do części dziesiątych milimetra bo takie modelowanie właśnie mnie bawi :) Muszę się jeszcze podszkolić w dziedzinie materiałów i jak skończę to wrzucę ukończoną lampkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się