Necro Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 Już na wstępie zaznaczę, że jestem kompletna noga i jestem na etapie moich pierwszych wstydliwych renderów. Ogólnie, ogarnąłem trochę ten dziki interface i przystąpiłem do zabawy - ściągnąłem trochę tekstur do Mental Raya i postawiłem całą masę boxów. Dorzuciłem troszkę światła i dumny z siebie przeszedłem do renderowania. Ogólnie szło zbyt gładko, więc spodziewałem się, że coś pójdzie nie tak - choć, być może właśnie tak to ma finalnie wyglądać ;) Mental Ray Daylight: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022712_085702 Mental Ray no gi: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022512_085736 Uściślając - dodałem źródła światła - 2x omni i 1x skylight - ich obecność w żaden sposób nie wpływa na to jak ten czarny render wygląda, tak samo jak dodanie global illumination (poza tym z caustics, bo zwraca błąd, że nie ma odpowiednich źródeł) Przejdę do oczywistego pytania - co zrobiłem źle i jak dogadać się z tym mr? Z góry dziękuję, za wszelkie bardziej i mniej przydatne informacje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rozpustelnik Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 Potrzebujesz tylko daylight i Final Gather, bez GI i caustics. Do tego "8" -> mental ray exposure control. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 27 Luty 2012 Autor Share Napisano 27 Luty 2012 Potrzebujesz tylko daylight i Final Gather, bez GI i caustics. Do tego "8" -> mental ray exposure control. Wyłączyłem GI i caustics, dodałem exposure z ustawieniami na outdoor, daylight i efekt nadal ten sam. http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022712_110020 http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022712_112016 Co zabawniejsze - po usunięciu wszystkich źródeł światła efekt był dokładnie taki sam - cokolwiek to oznacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 27 Luty 2012 Autor Share Napisano 27 Luty 2012 Okej. Jeszcze trochę kombinowałem, zmieniałem opcje światła jak i same ustawienia renderingu i co pewnie oczywiste - problem nadal pozostał nierozwiązany. Jedyna solucja jaka mi przychodzi na myśl to poczęstować was tym plikiem, abyście precyzyjnie mogli zdiagnozować co spartaczyłem, bo jestem pewien, że pominąłem naprawdę wiele istotnych informacji :P Moja prośba jest tylko taka, byście nie odsyłali mi pliku z gotowym rozwiązaniem - preferuję odpowiedź zawierającą opis błędu i metody jego rozwiązania - inaczej pewnie nigdy się nie nauczę, a podesłany 'gotowiec' byłby zbyt kuszący dla mojego wewnętrznego lenia(co chyba też jest zrozumiałe) Mam nadzieję, że ten plik wystarczy :D http://aegnor.pl/necro/CzarnoToWidze.max p.s. Przepraszam za link - załączniki odmówiły współpracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 nie mam czasu sie bardziej wglebiac, ale jak dla mnie namieszales cos z materialami. Narzucilem na wszystko nowy Arch&Design i wszystko sie renderuje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_111 Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 Usuń światła omni następnie w panelu create po prawej stronie ekranu zakładka systems - daylight system. Włącz daylight system po czym zmodyfikuj materiały w scenie, większość jest za ciemna i dlatego ich nie widać. Ustawiłem jednolity materiał na wszystkich elementach i włączyłem daylight system, efekt poniżej: http://img13.imageshack.us/img13/2057/czarnotowidze.jpg Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_111 Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 Mirach mnie uprzedził 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rozpustelnik Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 może błędne ścieżki do tekstur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 może błędne ścieżki do tekstur u mnie nie ma textur i tak, powinien pokazywac wtedy normalny diffuse color jesli by chodzilo tylko o textury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 27 Luty 2012 Autor Share Napisano 27 Luty 2012 (edytowane) Zrobiłem tylko tę akcję z daylight system i wszystko ruszyło - efekt poniżej. http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022712_175950 Ten system jest genialny i będę musiał z tym poeksperymentować Wielkie dzięki (: edit: Jutro swoim zwyczajem zacznę robić tę scenę na nowo korzystając z nowych doświadczeń ;) Jak wyjdzie coś fajnego, to się z pewnością podzielę - jak tylko wpadnę na to gdzie taka laicka praca powinna się na tym forum znaleźć ;) Edytowane 27 Luty 2012 przez Necro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się