gregory Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Hejka, mam takie pytanko: w scenie mam dużo pojedynczych elementów (książki) każda z nich ma inne ID i przypisaną inną mapkę, czy da się kontrolować parametry (reflect, specular itp..) wszystkich tych materiałów jednocześnie z zachowaniem odrębności mapek??? Do tej pory używałem "Multi/Sub-Object" ale mając 400 książek a zarazem materiałów trudno zmienić np gloss we wszystkich w każdej z osobna:/ -jest jakiś sposób na to??
gregory Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 na jednej mapie 400 różnych okładek?! rozmiar musiałby być kosmiczny, a co jeśli bedę chciał zmienić jedną okładkę na inną ?!
gregory Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 Znalazłem rozwiązanie, może komuś również się przyda: Do zwykłego materiału vray mtl (nasz bazowy materiał) w slocie diffuse dajemy ---> "vray multi sub tex" i tam pod odpowiednie ID możemy dodawać różne bitmapy, dzięki temu mamy jeden materiał ale wiele bitmap (w moim przypadku okładki książek) i sterujemy jednym materiałem dla wszystkich bitmap, wydaje się zakręcone ale skuteczne:)
Przemekd Napisano 3 Marzec 2012 Napisano 3 Marzec 2012 Material Tweaker skrypcik nie pomoże ? http://www.joegunn3d.com/Tuts/MTweaker.htm pzdr 1
gregory Napisano 3 Marzec 2012 Autor Napisano 3 Marzec 2012 Przemekd - wygląda bardzo interesująco, to jest lepsze rozwiązanie od mojego:P dzieki -masz repa-
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się