Jump to content

modyfikacja wielu materiałów jednoczesnie.


Recommended Posts

Hejka, mam takie pytanko: w scenie mam dużo pojedynczych elementów (książki) każda z nich ma inne ID i przypisaną inną mapkę, czy da się kontrolować parametry (reflect, specular itp..) wszystkich tych materiałów jednocześnie z zachowaniem odrębności mapek??? Do tej pory używałem "Multi/Sub-Object" ale mając 400 książek a zarazem materiałów trudno zmienić np gloss we wszystkich w każdej z osobna:/ -jest jakiś sposób na to??

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem rozwiązanie, może komuś również się przyda:

Do zwykłego materiału vray mtl (nasz bazowy materiał) w slocie diffuse dajemy ---> "vray multi sub tex" i tam pod odpowiednie ID możemy dodawać różne bitmapy, dzięki temu mamy jeden materiał ale wiele bitmap (w moim przypadku okładki książek) i sterujemy jednym materiałem dla wszystkich bitmap, wydaje się zakręcone ale skuteczne:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy