Jump to content

Wypełnienie kształtu


Necro

Recommended Posts

Z racji sentymentów, a także zbliżającej się wielkimi krokami polskiej premiery szkrobię sobie właśnie Normandię znaną z Mass Effect 1 wedle jakiegoś dosyć niejasnego poradnika.

Doszedłem do momentu, w którym mam wymodelowane zewnętrzne tarcze statku i mam się teraz babrać we wciskanie czarnego plane'a do środka, by te tarcze coś-tam sobie chroniły. Autor tutoriala potraktował ten element pracy jako całkiem oczywisty i prosty w wykonaniu.

Niestety, samo dzielenie polygonów i przesuwanie vertexów nie zdaje u mnie egzaminu - zawsze gdzieś się pomylę, coś sknocę i nie wygląda to wystarczająco estetycznie, nie mówiąc o tym, że każde podejście zabiera mi naprawdę sporo czasu(i w efekcie mocno podnosi mi ciśnienie :P)

O ile ze zrobieniem tarcz nie miałem większych problemów(może poza tym, że nie wiedziałem na początku o istnieniu graphite modeling tool, o tyle to wypełnienie, które ma być tym prostym elementem całego tutoriala działa mi na łupież.

Do rzeczy:

mam taki kształt - http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_030712_095139 i chcę, by pod nim był czarny plane, albo w ogóle, jakieś czarne wypełnienie o pasującym do całości kształcie, by osiągnąć +/- coś takiego, co jest widoczne na pierwszym fragmencie tarczy i nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić szybko lub dobrze, a najlepiej i szybko i dobrze.

 

Dzięki (:

 

edit:

Aktualnie eksperymentuję z z przeciętym na pół cylindrem, z gęstą siatką - łapię wszystkie vertexy dookoła i symetrycznie je skaluję, by 'weszły pod pancerz' - aktualnie idzie nieźle. Równie wolno, ale efekt ładniejszy.

Edited by Necro
aktualizacja
Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale ja bym zaznaczył na statku te krawędzie pod którymi ma się znaleźć to wypełnione pole, z shiftem je przesunął żeby się skopiowały a następnie wydzieli z elementu jako osobny element. Będą pasować z matematyczną dokładnością.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy