Faun Napisano 13 Marzec 2012 Napisano 13 Marzec 2012 Taki mam banalny problem. Zrobiłem lofta wzdłuż spiralnego kształtu i chciałbym zakończyć go grotem, taka zakręcona strzałka. Nie za bardzo wiem jak to zrobić: końcówkę strzałki wyextrudowałem ze splajna, i teraz pytanie jak go połączyć z resztą. Mógłbym np. za pomocą bridge'a, ale nie wiem jak dopasować precyzyjnie polygony, ponieważ loft jest spiralny. Czy można jakoś uzyskać widok, tak, żebym miał ten zaznaczony polygon bez zniekształceń i mógł sobie dopasować ten drugi element (tak żeby się pokrywały?
Gość MosesX Napisano 14 Marzec 2012 Napisano 14 Marzec 2012 Jeśli chodzi o łączenie obiektów to narzędzie Attach i Weld w trybie Vetex (w editable Poly) powinno wystarczyć żeby stworzyć to czego potrzebujesz. Musiałbyś ustawić "grot" mniej więcej tak samo jak Polygon twojego loftu, resztę załatwi grid and snap setings i narzędzie weld w trybie vertex. Myślę że nawet opcja {Absolute Mode Transform Type-in} może ci pomóc. Ale jeśli chodzi o precyzyjne łączenie obiektów i efekt który chcesz uzyskać to na obecny stan mojej wiedzy o 3dsmax, mogę ci powiedzieć że opcja Align łączy również poligony, ale nie bawiłem się z tym na tyle żeby potwierdzić możliwość wykonania takiej operacji i sam jestem ciekawy. Pozdrawiam Mojżesz
Faun Napisano 15 Marzec 2012 Autor Napisano 15 Marzec 2012 Ale jeśli chodzi o precyzyjne łączenie obiektów i efekt który chcesz uzyskać to na obecny stan mojej wiedzy o 3dsmax, mogę ci powiedzieć że opcja Align łączy również poligony, ale nie bawiłem się z tym na tyle żeby potwierdzić możliwość wykonania takiej operacji i sam jestem ciekawy. No właśnie jak to spasować precyzyjnie? Próbuję Alignem, ale nie bardzo mi wychodzi.
Kubajaniak Napisano 15 Marzec 2012 Napisano 15 Marzec 2012 (edytowane) Może zrób tak: Zaznacz poligon na końcu tego zakręconego czegoś i daj extrude na taką odległość jak chcesz mieć ramię strzałki, później znowu extrude na długość jaką chcesz mieć długość grotu, zaznacz poligony na górze i dole tego drugiego extruda i daj extrude na odległość jaką chcesz, żeby boki grotu wystawały, zaznacz pionowe krawędzie z przodu grotu i daj collapse. Mam nadzieję, że zrozumiałeś o co mi chodzi, a jak nie, to napisz, to Ci pokaże ze screenami. Pozdro Edytowane 15 Marzec 2012 przez Kubajaniak
Faun Napisano 15 Marzec 2012 Autor Napisano 15 Marzec 2012 Może zrób tak No rzeczywiście, niepotrzebnie kombinowałem z tym splajnem. Wielkie dzięki za podpowiedź!
Faun Napisano 15 Marzec 2012 Autor Napisano 15 Marzec 2012 Jeszcze w tym temacie, żeby nie mnożyć wątków: to wygięte coś to rectangle wytłoczone wzdłuż helixa. Jak widać na załączonym obrazku - shape, im dalej od punktu początkowego, zmienia swoje położenie, obraca się o 90 stopni, a chciałbym zachować jego położenie z początku wytłoczenia, jak uzyskać taki efekt?
jacob Napisano 15 Marzec 2012 Napisano 15 Marzec 2012 jeżeli robisz Loftem to w Skin Parameters wyłącz Banking
Faun Napisano 15 Marzec 2012 Autor Napisano 15 Marzec 2012 jeżeli robisz Loftem to w Skin Parameters wyłącz Banking Tego szukałem, dzięki:)
Rekomendowane odpowiedzi