Skocz do zawartości

łączenie obiektów


Faun

Rekomendowane odpowiedzi

Taki mam banalny problem. Zrobiłem lofta wzdłuż spiralnego kształtu i chciałbym zakończyć go grotem, taka zakręcona strzałka. Nie za bardzo wiem jak to zrobić: końcówkę strzałki wyextrudowałem ze splajna, i teraz pytanie jak go połączyć z resztą. Mógłbym np. za pomocą bridge'a, ale nie wiem jak dopasować precyzyjnie polygony, ponieważ loft jest spiralny. Czy można jakoś uzyskać widok, tak, żebym miał ten zaznaczony polygon bez zniekształceń i mógł sobie dopasować ten drugi element (tak żeby się pokrywały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość MosesX

Jeśli chodzi o łączenie obiektów to narzędzie Attach i Weld w trybie Vetex (w editable Poly) powinno wystarczyć żeby stworzyć to czego potrzebujesz.

Musiałbyś ustawić "grot" mniej więcej tak samo jak Polygon twojego loftu, resztę załatwi grid and snap setings i narzędzie weld w trybie vertex. Myślę że nawet opcja {Absolute Mode Transform Type-in} może ci pomóc.

 

 

Ale jeśli chodzi o precyzyjne łączenie obiektów i efekt który chcesz uzyskać to na obecny stan mojej wiedzy o 3dsmax,

mogę ci powiedzieć że opcja Align łączy również poligony, ale nie bawiłem się z tym na tyle żeby potwierdzić możliwość wykonania takiej operacji i sam jestem ciekawy.

 

Pozdrawiam

Mojżesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli chodzi o precyzyjne łączenie obiektów i efekt który chcesz uzyskać to na obecny stan mojej wiedzy o 3dsmax,

mogę ci powiedzieć że opcja Align łączy również poligony, ale nie bawiłem się z tym na tyle żeby potwierdzić możliwość wykonania takiej operacji i sam jestem ciekawy.

 

No właśnie jak to spasować precyzyjnie? Próbuję Alignem, ale nie bardzo mi wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zrób tak: Zaznacz poligon na końcu tego zakręconego czegoś i daj extrude na taką odległość jak chcesz mieć ramię strzałki, później znowu extrude na długość jaką chcesz mieć długość grotu, zaznacz poligony na górze i dole tego drugiego extruda i daj extrude na odległość jaką chcesz, żeby boki grotu wystawały, zaznacz pionowe krawędzie z przodu grotu i daj collapse. Mam nadzieję, że zrozumiałeś o co mi chodzi, a jak nie, to napisz, to Ci pokaże ze screenami.

 

Pozdro

Edytowane przez Kubajaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w tym temacie, żeby nie mnożyć wątków: to wygięte coś to rectangle wytłoczone wzdłuż helixa. Jak widać na załączonym obrazku - shape, im dalej od punktu początkowego, zmienia swoje położenie, obraca się o 90 stopni, a chciałbym zachować jego położenie z początku wytłoczenia, jak uzyskać taki efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności