Napisano 13 Marzec 201212 l Taki mam banalny problem. Zrobiłem lofta wzdłuż spiralnego kształtu i chciałbym zakończyć go grotem, taka zakręcona strzałka. Nie za bardzo wiem jak to zrobić: końcówkę strzałki wyextrudowałem ze splajna, i teraz pytanie jak go połączyć z resztą. Mógłbym np. za pomocą bridge'a, ale nie wiem jak dopasować precyzyjnie polygony, ponieważ loft jest spiralny. Czy można jakoś uzyskać widok, tak, żebym miał ten zaznaczony polygon bez zniekształceń i mógł sobie dopasować ten drugi element (tak żeby się pokrywały?
Napisano 14 Marzec 201212 l Jeśli chodzi o łączenie obiektów to narzędzie Attach i Weld w trybie Vetex (w editable Poly) powinno wystarczyć żeby stworzyć to czego potrzebujesz. Musiałbyś ustawić "grot" mniej więcej tak samo jak Polygon twojego loftu, resztę załatwi grid and snap setings i narzędzie weld w trybie vertex. Myślę że nawet opcja {Absolute Mode Transform Type-in} może ci pomóc. Ale jeśli chodzi o precyzyjne łączenie obiektów i efekt który chcesz uzyskać to na obecny stan mojej wiedzy o 3dsmax, mogę ci powiedzieć że opcja Align łączy również poligony, ale nie bawiłem się z tym na tyle żeby potwierdzić możliwość wykonania takiej operacji i sam jestem ciekawy. Pozdrawiam Mojżesz
Napisano 15 Marzec 201212 l Autor Ale jeśli chodzi o precyzyjne łączenie obiektów i efekt który chcesz uzyskać to na obecny stan mojej wiedzy o 3dsmax, mogę ci powiedzieć że opcja Align łączy również poligony, ale nie bawiłem się z tym na tyle żeby potwierdzić możliwość wykonania takiej operacji i sam jestem ciekawy. No właśnie jak to spasować precyzyjnie? Próbuję Alignem, ale nie bardzo mi wychodzi.
Napisano 15 Marzec 201212 l Może zrób tak: Zaznacz poligon na końcu tego zakręconego czegoś i daj extrude na taką odległość jak chcesz mieć ramię strzałki, później znowu extrude na długość jaką chcesz mieć długość grotu, zaznacz poligony na górze i dole tego drugiego extruda i daj extrude na odległość jaką chcesz, żeby boki grotu wystawały, zaznacz pionowe krawędzie z przodu grotu i daj collapse. Mam nadzieję, że zrozumiałeś o co mi chodzi, a jak nie, to napisz, to Ci pokaże ze screenami. Pozdro Edytowane 15 Marzec 201212 l przez Kubajaniak
Napisano 15 Marzec 201212 l Autor Może zrób tak No rzeczywiście, niepotrzebnie kombinowałem z tym splajnem. Wielkie dzięki za podpowiedź!
Napisano 15 Marzec 201212 l Autor Jeszcze w tym temacie, żeby nie mnożyć wątków: to wygięte coś to rectangle wytłoczone wzdłuż helixa. Jak widać na załączonym obrazku - shape, im dalej od punktu początkowego, zmienia swoje położenie, obraca się o 90 stopni, a chciałbym zachować jego położenie z początku wytłoczenia, jak uzyskać taki efekt?
Napisano 15 Marzec 201212 l Autor jeżeli robisz Loftem to w Skin Parameters wyłącz Banking Tego szukałem, dzięki:)