Jump to content

Multi Scatter - normale na kuli


Shogun 3D

Recommended Posts

Mam problem z rozmieszczeniem obiektów na kuli: chcę, by wszystko co na niej umieszczę było prostopadłe do powierzchni, a w multi scatterze odpowiada za to ustawienie względem normali. Kłopot polega na tym, ze z jakiegoś powodu kula ma mapowanie planarne normalmapy i w efekcie jakkolwiek pivoty rozmieszczanych obiektów są tam, gdzie trzeba, to osie Z pozostają równoległe.

Jak obejść ten problem?

Link to comment
Share on other sites

Trochę późno odpowiadam ale cóż...

Nie powinieneś mieć problemów, chyba że czegoś nie rozumiem. W Distribution trzeba ustawić "Use Regular Pattern" no i upewnić się że w Regular Pattern Settings jest zaznaczone "Affect Transform" i Mapping Channel ustawiony jak trzeba.

Edited by Grave
dopisek o Mapping CHannel
Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym, że to nie ma być rgular pattern, tylko lądy na kuli ziemskiej.

Problem rozwiązał się sam - klient zmienił koncepcję... Ale i tak może ktoś wymyśli jak to zrobić, bo zagwostka sama w sobie pozostała.

 

Lis podpowiedział mi, bym zwyczajnie wyciął te lądy i na nich pojechał scatterem. Też metoda, gdy jest czas na takie wycinanki łowickie... Ale zawsze jakaś działająca. Może jednak da radę szybciej?

Edited by Shogun 3D
Link to comment
Share on other sites

A musisz to robić multiscatterem? nie możesz po prostu PFlowem z position object po density by material? ew. mały script node jeżeli nie masz informacji o normalnych żeby Ci ustawiał obiekty po kuli z wektorem od środka obiektu do punktu? Wiesz ... multiscatter jest fajny ale wszystko to zrobisz w PFlow tudzież TP.

Link to comment
Share on other sites

Szogunowi chyba o to chodzi że ma normalne w jedną stronę skierowane a nie od wewnątrz, przez co maska nie wiele mu da bo dalej będą elementy źle ustawione - dlatego zasugerowałem PFlowa bo tam to zrobić to chwila moment, tylko żeby normalki własne zrobić a nie korzystając z powierzchni musiałby niestety ciutkę poskryptować w script operatorze i rozumiem że to może być minimalną przeszkodą.

Link to comment
Share on other sites

Beny ma rację. Chodzi dokładnie o to, że ktoś stojący u mnie na biegunie północnym stoi normalnie, na równiku leży na ziemi, a na antypodach (Antarktyda) w ogóle jest pionowo wbity w ziemię. Oczywiście, skryptować można, ale jeszcze trzeba umieć, a ja akurat nigdy skryptów nawet nie dotykałem. Czym to zrobiłeś, Grave?

Link to comment
Share on other sites

... Czym to zrobiłeś, Grave?

 

Zakładam po ikonce po lewej, że to multiscatter. Tylko że Grave ma normalnie rozłożone normalki więc on nie ma tego problemu - Ty musisz niestety wektory obiektów sam sobie oskryptować jak normalki obiektu masz rozjechane, albo zminić ten stan i zrób jakoś tę kulkę tak aby normalki były sferycznie rozłożone a nie planarnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy