ApaczoS Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Sytuacja wygląda następująco: Mam zapisane na dysku mapy IR i LC z animacji. Po tej operacji okazało się, że coś muszę zmienić w scenie, konkretnie pozycję jednego obiektu o 0.2cm. Możliwe, że potrzebna będzie również zmiana materiału na kilku obiektach. Moje pytanie brzmi: czy po takim zabiegu(delikatna zmiana położenia obiektu i zmiana materiału), oraz po renderze w trybie "from file", będzie widoczne migotanie lub inne babole czy powinno być wszystko w porządku?
gientekwl Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 Raczej będzie widoczne stare położenie shadingu względem ułożonego obiektu. Dlaczego nie zrobisz prevki 1 frame'a np. ?!
t0m3k Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 to zalezy jak duzy jest obiekt i ile miejsca zajmuje na wyrenderowanej klatce. przesuniecie o 2mm jesli renderujesz wnetrze i chcesz przesunac jakis element dekoracji niczego nie zmieni. jesli przesuniesz sofe to juz moga byc problemy. co do kolorow to podobnie jak z obiektami zalezy jak duzy wplyw zmiana bedzie miec na scene. jesli tylko zmieniasz odcien np. podlogi albo obicia sofy to bedzie ok ale pamietaj ze miales przeliczony IR+LC na starym materiale i kiedy przeliczysz swieze IR+LC to obiekt/scena moze wygladac troche inaczej bo zmiana koloru bedzie miec wplyw na GI. 1
ApaczoS Napisano 29 Marzec 2012 Autor Napisano 29 Marzec 2012 Dzięki Panowie. Zrobiłem prevkę 3 klatek i niby jest ok, małe przesunięcie obiektu nie ma takiego wpływu, ale już po zmianie materiału i ponownym przeliczeniu map widać różnicę. Tak jak mówisz, t0m3k, wychodzi na to( w sumie logiczne), że lepiej nie mieszać w materiałach po fakcie, szczególnie, gdy kamera jest blisko obiektów, jak w moim przypadku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się