Bhaal Napisano 12 Kwiecień 2012 Napisano 12 Kwiecień 2012 Hej Mam mega podstawowe pytanie dot. retopologii :) Mianowicie robie sobie high-poly model z zSphere, wrzucam low-poly poprzez GoZ do np. Maya i tam zmieniam jego topologie na czyściutką. Następnie czy mogę po prostu wrócić do Zbrusha poprzez GoZ z tą topologią i podmienić model czy muszę wrzucić model ręcznie jako osobny Subtool i robić Project All? Oglądałem parę tutków i się zastanawiałem dlaczego nie wrzucali z powrotem poprawionego modelu z topologią poprzez GoZ. Czy jest jakaś różnica? Pozdr :)
mafida Napisano 12 Kwiecień 2012 Napisano 12 Kwiecień 2012 Można tak i tak.Różnica jest taka że wrzucając na subtoolu masz wiekszą kontrole- możesz robić projekcje na kolejnych poziomach subdivide,użyć maski,project brusha,morph brusha w problematycznych miejscach,dopasować ręcznie parametry projecji itd...
kazube Napisano 12 Kwiecień 2012 Napisano 12 Kwiecień 2012 Każdy subdiv dzieli Ci poligon na 4. Przypuśćmy Twoja baza z Zsphere ma 1000 polygonów, na 5 subdivie objekt będzie miał 1.024.000 polygonów. Przerzucasz na pierwszy subdiv, eksportujesz go przez GoZ, robisz retopologię, która ma przypuśćmy 359 polys. Chcesz ją wrzucić podmieniając bazę. Zbrush spróbuje Ci to zrobić dostosowując high detal z pierwotnego obiektu na Twój... ale ten proces generuje mase błedów, ponieważ Twoj nowy obiekt ma 367.616 polys na 5tym subdivie. Pozatym dobrze jest robić projectAll na każdym nowym subdivie, co Zbrush omija w tym procesie. Tak jak powiedział mafida. Generalnie trzymaj sie zasady: robisz high poly, robisz na tym retopologie, nowy low poly importujesz jako nowy subtool, subdiv>projectAll, subdiv>projectAll... kontrolując możliwe błędy. k.
Bhaal Napisano 12 Kwiecień 2012 Autor Napisano 12 Kwiecień 2012 Już rozumiem :) wielkie dzięki za wyjaśnienie i za szybką odpowiedź chłopaki :) Ok, to więc będę jednak robił tak jak mówicie, nowy low-poly + Project All :) THX
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się