Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

 

Zaczynam swoje pierwsze oficjalne kroki w Zbrush'u i zrobiłem póki co poniższe:

 

final_staruch.jpg

 

Jestem nowicjuszem jesli chodzi o "organiczne" modelowanie :) Dlatego kieruję swoje pytanie do ewentualnych znawców: Poradzilibyście na czym się skupić następnym razem? Co mogę w następnych pracach szczególnie poprawić?

Wszelkie wskazówki będą bardzo mile widziane.

 

 

Wszystkie kolejne prace będę umieszczał w tym temacie.

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Teraz praca wygląda jakby była nie dokończona. Jeszcze nie jest źle bo wyszło nawet trochę jak szkic rzeźbiarski.

Proponowałbym ci nastepnym razem poszukać kilku zdjęć twarzy, najlepiej jakoegoś aktora i postarać się go wymodelować najlepiej jak potrafisz, tak żeby odbiorca mógł powiedzieć który to aktor. Zaczynaj od ogólnych brył jak kształt samej czaszki, szyja, zaznaczenie oczodołów. Już nawet na takim poziomie staraj się upodobnić swój model do referencji. Dopiero potem wchodź głębiej w elementy twarzy, nos, usta, oczy. Z rzeczy jak zmarszczki i takie detale polecam na razie zrezygnować zupełnie bo nawet jak będą ci pięknie wychodziły to i tak widz zauważy niedoskonałość głównej formy w pierwszej kolejności. Detalami nie da się tego zakryć a ich robienie to może być czasowo i więcej niż połowa pracy. Lepiej zrobić 10 takich główek niż w szkicowej formie i za każdym razem nauczyć się czegoś nowego niż wymęczyć jedną teoretycznie do samego detalu.

Napisano

Okay Monio, a więc wszystkie wskazówki wziąłem sobie do serca (przynajmniej tak mi się wydaje) i postarałem się znaleźć łysego aktora jako obiekt moich prób i błędów :)

 

Padło na Jason'a Statham'a.

 

Starałem się przede wszystkim ująć linię twarzy i owal głowy. Co o tym sądzicie?

 

PS: usta to mordęga....

 

referencey.jpg

 

wip_Jason.jpg

image hosting adult

Napisano

Wybacz, że tak długie przerwy są między poszczególnymi etapami, ale pracuję także nad pracą dyplomową i ciężko z czasem :)

 

Właśnie - "dodać szyję" - jeśli zrobię to z tej samej bryły, to czuję że szyja i część ramion wyjdzie bardzo "polygonowa". Da się jakoś zagęścić siatkę w jakimś rejonie bryły ewentualnie "doczepić" kolejne części?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Napisano

Od wersji 4r2 jest ficzer który nazywa się DynaMesh. Służy to do ekspresowej zmiany topologi modelu na polygony tej samej wielkości, tak żeby tych rozciągnięć właśnie nie było. Możesz wyciągnąć sobie szyje czy nawet cały tors, zrobić dynamesh i ten tors bedzie mial taką samą gęstośc siatki jak reszta modeli. Tak samo możesz łączyć ze zobą inne modele w jeden, przykładowo dodać ręce i nogi do torsu który wyciągnąłeś z podstawy głowy. Poszukaj tutoriali o Dynamesh bo tak szybko tego narzędzia nie da się opisać. Od razu mówię że samym dynameshem nie powinienes starać się zachować detale a główną bryłę, jak wysculptowałeś detale to potem zageść nowo powstałą siatkę i urzyj projekcji. Rzadsza siatka to większa kontrola nad meshem a detale które zrobiłeś mogą być przecież na wyższych subdivach, wązne tylko żebyć zachował mesh z którego chcesz robić projekcje.

Czyli przećwicz tutki o dynamesh a potem tutki o projekcji. :)

Napisano

Ze względu na trafność uwagi, jakoże musiałbym wpierw zrobić kilka tutków, by obyć się z bestią zbrush :P Postanowiłem trochę zasugerować się wskazaniami EAT 3D i wyszło następujące:

 

Head_jpg.jpg

 

Myślę, że powyższe trochę uzmysłowiło mi kształtowanie czaszki, mięśni i skóry... Może wyjdzie lepszy Jason :)

Napisano

Przybliż trochę bo nic nie widać, jednakże od razu rzuciła mi się w oczy zbyt rozlazła skóra. Wygląda jakby przeszedł przymusowe odchudzanie i jest zbyt dużo skóry, przez co zbyt zwisa.

Napisano

@Make My Day: Jak wciśniesz na zdjęcie i otworzy się nowy karta, a następnie w tej karcie wciśniesz znowu na zdjęcie będzie full powiększenie - czy potrzebujesz jeszcze większe ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności