Zernat Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 Witam. Czy jest jakaś szybka funkcja w 3ds Max 2011 aby jakiś element dopasować pod względem rotacji do drugiego ? Mianowicie chcę tą skrzyneczkę ładnie dopasować do tej powierzchni na prawo: http://img191.imageshack.us/img191/7392/1oke.png Jak mogę to zrobić ? Jak nie widać za bardzo oco chodzi to postaram się zrobić jakiś dokładniejszy rysunek :) Pozdrawiam.
Miłosz3ds Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 Czołem. Jest taka funkcja, wciśnij: Tools -> Algin -> Normal Algin teraz kliknij na polygon na skrzynce, a potem na polygon na powierzchni, do której chcesz dopasować skrzyneczkę. Pojawi Ci się okienko z przesunięciami, obrotem i tak dalej. To działa na takiej zasadzie, że po prostu środek polygona który zaznaczasz jako pierwszy jest przyciągany do środka drugiego polygona, biorąc pod uwagę oczywiście położenie i rotację wektora normalnych. Potem w razie czego możesz sobie przestawić Coordinate System z View na Local i dalej manipulować i się bawić :) 1
Zernat Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 Dzięki za odpowiedź. ale coś chyba źle robię. Zaznaczam skrzynkę, daję tools i algin normal i klikam na drugi obiekt, wtedy skrzynka "przyłącza" się jedynie pod względem jednej osi, a nie wszystkich. Czy da się zrobić aby skrzynka od razu przykleiła się daną powierzchnią do danej powierzchni pod odpowiednimi kątami ?
R0NIN Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 W opcjach align (ikona z takimi 2 boxami na ukośnej czerwonej linii na pasku menu kolo ikony warstw) masz różne opcje, pobaw się nimi "Align Position" i "Align Orientation". 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się