Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Od niedawna zacząłem się uczyć mapowania uv w programie UVLayout.

Do ćwiczeń użyłem dostępny obiekt który przeze mnie został zmapowany.

Ze względu na to że nie mam doświadczenia w tym temacie jaki powinien być prawidłowy wynik tego mapowania i dlatego zwracam się z prośbą o ocenę i nakierowanie co można by poprawić.

 

Czy istnieje jakiś sposób malowania tekstury w Photoshop-ie żeby nie było widać łączenia tekstury na szwach ?

 

Za ewentualną poradę wielkie dzięki.

 

W załączeniu :

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsza zasada jest taka żeby mieć jak najmnej seamów (ty masz kilka niepotrzebnych, góra garnka mogłaby być na uvmapie połączona z mapowaniem zewnętrznym.

Druga zasada jest taka żeby - jak już musisz mieć seamy - robić je w mało widocznych - ukrytych - miejscach.

Z widocznymi na teksturze szwami zawsze jest problem, i tyle, jeśli obiekt jest mały i szew krótki - można to zaakceptować.

Najlepiej je prowadzić w miejscach w których i tak masz jakieś szwy (z odlewu np albo połączenia blach czy coś takiego).

W przypadku twojej uvmapy powinieneś to wszystko upchnąć tak żeby nie mieć tyle wolnego miejsca, na razie za dużo jest zmarnowanego.

Napisano

Tu masz tutek:

 

Tą metodą możesz całkowicie pozbyć się szwów, jednak jest z nią sporo zachodu.

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Starałem się poprowadzić szwy właśnie w miejscach najmniej widocznych ale faktycznie jest ich chyba zbyt dużo.

Tylko nie wiem czy jak zmniejszę ilość szwów to czy przy rozciąganiu siatki zaczną się jakieś problemy z nierównościami (np. rozciąganie tekstury).

 

Nie wiem jeszcze na ile są do zaakceptowania te czerwone lub niebieskie miejsca na uvmapie bo nie mogę ich się całkowicie pozbyć ?

 

Na dniach zabiorę się za ten obiekt ponownie, postaram się zmniejszyć ilość szwów i upakować uvmape.

 

Dzięki za tutka. Muszę go spokojnie przeanalizować bo faktycznie jest co robić przy tej metodzie.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Znalazłem trochę wolnego czasu i wykonałem uvmape jeszcze raz i od razu mam kilka pytań:

 

 

Czy po korekcie mapowania jest teraz do zaakceptowania (pozbyłem się kilka szwów i uvmapa jest teraz upakowana).

 

Co waszym zdaniem oznacza fioletowa krawędź w miejscu gdzie stoją dzbanki ? Czy jest to jakiś błąd.

Jak zaimportowałem do maxa obiekt to uv-ka wygląda wg mnie poprawnie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności