Napisano 16 Kwiecień 201212 l Witam Od niedawna zacząłem się uczyć mapowania uv w programie UVLayout. Do ćwiczeń użyłem dostępny obiekt który przeze mnie został zmapowany. Ze względu na to że nie mam doświadczenia w tym temacie jaki powinien być prawidłowy wynik tego mapowania i dlatego zwracam się z prośbą o ocenę i nakierowanie co można by poprawić. Czy istnieje jakiś sposób malowania tekstury w Photoshop-ie żeby nie było widać łączenia tekstury na szwach ? Za ewentualną poradę wielkie dzięki. W załączeniu :
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Pierwsza zasada jest taka żeby mieć jak najmnej seamów (ty masz kilka niepotrzebnych, góra garnka mogłaby być na uvmapie połączona z mapowaniem zewnętrznym. Druga zasada jest taka żeby - jak już musisz mieć seamy - robić je w mało widocznych - ukrytych - miejscach. Z widocznymi na teksturze szwami zawsze jest problem, i tyle, jeśli obiekt jest mały i szew krótki - można to zaakceptować. Najlepiej je prowadzić w miejscach w których i tak masz jakieś szwy (z odlewu np albo połączenia blach czy coś takiego). W przypadku twojej uvmapy powinieneś to wszystko upchnąć tak żeby nie mieć tyle wolnego miejsca, na razie za dużo jest zmarnowanego.
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Tu masz tutek: Tą metodą możesz całkowicie pozbyć się szwów, jednak jest z nią sporo zachodu.
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Autor Dzięki za szybką odpowiedź. Starałem się poprowadzić szwy właśnie w miejscach najmniej widocznych ale faktycznie jest ich chyba zbyt dużo. Tylko nie wiem czy jak zmniejszę ilość szwów to czy przy rozciąganiu siatki zaczną się jakieś problemy z nierównościami (np. rozciąganie tekstury). Nie wiem jeszcze na ile są do zaakceptowania te czerwone lub niebieskie miejsca na uvmapie bo nie mogę ich się całkowicie pozbyć ? Na dniach zabiorę się za ten obiekt ponownie, postaram się zmniejszyć ilość szwów i upakować uvmape. Dzięki za tutka. Muszę go spokojnie przeanalizować bo faktycznie jest co robić przy tej metodzie. Pozdrawiam