Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od niedawna zacząłem się uczyć mapowania uv w programie UVLayout.

Do ćwiczeń użyłem dostępny obiekt który przeze mnie został zmapowany.

Ze względu na to że nie mam doświadczenia w tym temacie jaki powinien być prawidłowy wynik tego mapowania i dlatego zwracam się z prośbą o ocenę i nakierowanie co można by poprawić.

Czy istnieje jakiś sposób malowania tekstury w Photoshop-ie żeby nie było widać łączenia tekstury na szwach ?

Za ewentualną poradę wielkie dzięki.

W załączeniu :

• Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsza zasada jest taka żeby mieć jak najmnej seamów (ty masz kilka niepotrzebnych, góra garnka mogłaby być na uvmapie połączona z mapowaniem zewnętrznym.

Druga zasada jest taka żeby - jak już musisz mieć seamy - robić je w mało widocznych - ukrytych - miejscach.

Z widocznymi na teksturze szwami zawsze jest problem, i tyle, jeśli obiekt jest mały i szew krótki - można to zaakceptować.

Najlepiej je prowadzić w miejscach w których i tak masz jakieś szwy (z odlewu np albo połączenia blach czy coś takiego).

W przypadku twojej uvmapy powinieneś to wszystko upchnąć tak żeby nie mieć tyle wolnego miejsca, na razie za dużo jest zmarnowanego.

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź.

Starałem się poprowadzić szwy właśnie w miejscach najmniej widocznych ale faktycznie jest ich chyba zbyt dużo.

Tylko nie wiem czy jak zmniejszę ilość szwów to czy przy rozciąganiu siatki zaczną się jakieś problemy z nierównościami (np. rozciąganie tekstury).

Nie wiem jeszcze na ile są do zaakceptowania te czerwone lub niebieskie miejsca na uvmapie bo nie mogę ich się całkowicie pozbyć ?

Na dniach zabiorę się za ten obiekt ponownie, postaram się zmniejszyć ilość szwów i upakować uvmape.

Dzięki za tutka. Muszę go spokojnie przeanalizować bo faktycznie jest co robić przy tej metodzie.

Pozdrawiam

Napisano