GutekPL Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 Witam Od niedawna zacząłem się uczyć mapowania uv w programie UVLayout. Do ćwiczeń użyłem dostępny obiekt który przeze mnie został zmapowany. Ze względu na to że nie mam doświadczenia w tym temacie jaki powinien być prawidłowy wynik tego mapowania i dlatego zwracam się z prośbą o ocenę i nakierowanie co można by poprawić. Czy istnieje jakiś sposób malowania tekstury w Photoshop-ie żeby nie było widać łączenia tekstury na szwach ? Za ewentualną poradę wielkie dzięki. W załączeniu :
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Pierwsza zasada jest taka żeby mieć jak najmnej seamów (ty masz kilka niepotrzebnych, góra garnka mogłaby być na uvmapie połączona z mapowaniem zewnętrznym. Druga zasada jest taka żeby - jak już musisz mieć seamy - robić je w mało widocznych - ukrytych - miejscach. Z widocznymi na teksturze szwami zawsze jest problem, i tyle, jeśli obiekt jest mały i szew krótki - można to zaakceptować. Najlepiej je prowadzić w miejscach w których i tak masz jakieś szwy (z odlewu np albo połączenia blach czy coś takiego). W przypadku twojej uvmapy powinieneś to wszystko upchnąć tak żeby nie mieć tyle wolnego miejsca, na razie za dużo jest zmarnowanego.
deepyellow Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Tu masz tutek: Tą metodą możesz całkowicie pozbyć się szwów, jednak jest z nią sporo zachodu.
GutekPL Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Napisano 17 Kwiecień 2012 Dzięki za szybką odpowiedź. Starałem się poprowadzić szwy właśnie w miejscach najmniej widocznych ale faktycznie jest ich chyba zbyt dużo. Tylko nie wiem czy jak zmniejszę ilość szwów to czy przy rozciąganiu siatki zaczną się jakieś problemy z nierównościami (np. rozciąganie tekstury). Nie wiem jeszcze na ile są do zaakceptowania te czerwone lub niebieskie miejsca na uvmapie bo nie mogę ich się całkowicie pozbyć ? Na dniach zabiorę się za ten obiekt ponownie, postaram się zmniejszyć ilość szwów i upakować uvmape. Dzięki za tutka. Muszę go spokojnie przeanalizować bo faktycznie jest co robić przy tej metodzie. Pozdrawiam
GutekPL Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 Znalazłem trochę wolnego czasu i wykonałem uvmape jeszcze raz i od razu mam kilka pytań: Czy po korekcie mapowania jest teraz do zaakceptowania (pozbyłem się kilka szwów i uvmapa jest teraz upakowana). Co waszym zdaniem oznacza fioletowa krawędź w miejscu gdzie stoją dzbanki ? Czy jest to jakiś błąd. Jak zaimportowałem do maxa obiekt to uv-ka wygląda wg mnie poprawnie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się