Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Od niedawna zacząłem się uczyć mapowania uv w programie UVLayout.

Do ćwiczeń użyłem dostępny obiekt który przeze mnie został zmapowany.

Ze względu na to że nie mam doświadczenia w tym temacie jaki powinien być prawidłowy wynik tego mapowania i dlatego zwracam się z prośbą o ocenę i nakierowanie co można by poprawić.

 

Czy istnieje jakiś sposób malowania tekstury w Photoshop-ie żeby nie było widać łączenia tekstury na szwach ?

 

Za ewentualną poradę wielkie dzięki.

 

W załączeniu :

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsza zasada jest taka żeby mieć jak najmnej seamów (ty masz kilka niepotrzebnych, góra garnka mogłaby być na uvmapie połączona z mapowaniem zewnętrznym.

Druga zasada jest taka żeby - jak już musisz mieć seamy - robić je w mało widocznych - ukrytych - miejscach.

Z widocznymi na teksturze szwami zawsze jest problem, i tyle, jeśli obiekt jest mały i szew krótki - można to zaakceptować.

Najlepiej je prowadzić w miejscach w których i tak masz jakieś szwy (z odlewu np albo połączenia blach czy coś takiego).

W przypadku twojej uvmapy powinieneś to wszystko upchnąć tak żeby nie mieć tyle wolnego miejsca, na razie za dużo jest zmarnowanego.

Napisano

Tu masz tutek:

 

Tą metodą możesz całkowicie pozbyć się szwów, jednak jest z nią sporo zachodu.

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Starałem się poprowadzić szwy właśnie w miejscach najmniej widocznych ale faktycznie jest ich chyba zbyt dużo.

Tylko nie wiem czy jak zmniejszę ilość szwów to czy przy rozciąganiu siatki zaczną się jakieś problemy z nierównościami (np. rozciąganie tekstury).

 

Nie wiem jeszcze na ile są do zaakceptowania te czerwone lub niebieskie miejsca na uvmapie bo nie mogę ich się całkowicie pozbyć ?

 

Na dniach zabiorę się za ten obiekt ponownie, postaram się zmniejszyć ilość szwów i upakować uvmape.

 

Dzięki za tutka. Muszę go spokojnie przeanalizować bo faktycznie jest co robić przy tej metodzie.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Znalazłem trochę wolnego czasu i wykonałem uvmape jeszcze raz i od razu mam kilka pytań:

 

 

Czy po korekcie mapowania jest teraz do zaakceptowania (pozbyłem się kilka szwów i uvmapa jest teraz upakowana).

 

Co waszym zdaniem oznacza fioletowa krawędź w miejscu gdzie stoją dzbanki ? Czy jest to jakiś błąd.

Jak zaimportowałem do maxa obiekt to uv-ka wygląda wg mnie poprawnie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.