GutekPL Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 Witam Od niedawna zacząłem się uczyć mapowania uv w programie UVLayout. Do ćwiczeń użyłem dostępny obiekt który przeze mnie został zmapowany. Ze względu na to że nie mam doświadczenia w tym temacie jaki powinien być prawidłowy wynik tego mapowania i dlatego zwracam się z prośbą o ocenę i nakierowanie co można by poprawić. Czy istnieje jakiś sposób malowania tekstury w Photoshop-ie żeby nie było widać łączenia tekstury na szwach ? Za ewentualną poradę wielkie dzięki. W załączeniu :
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Pierwsza zasada jest taka żeby mieć jak najmnej seamów (ty masz kilka niepotrzebnych, góra garnka mogłaby być na uvmapie połączona z mapowaniem zewnętrznym. Druga zasada jest taka żeby - jak już musisz mieć seamy - robić je w mało widocznych - ukrytych - miejscach. Z widocznymi na teksturze szwami zawsze jest problem, i tyle, jeśli obiekt jest mały i szew krótki - można to zaakceptować. Najlepiej je prowadzić w miejscach w których i tak masz jakieś szwy (z odlewu np albo połączenia blach czy coś takiego). W przypadku twojej uvmapy powinieneś to wszystko upchnąć tak żeby nie mieć tyle wolnego miejsca, na razie za dużo jest zmarnowanego.
deepyellow Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Tu masz tutek: Tą metodą możesz całkowicie pozbyć się szwów, jednak jest z nią sporo zachodu.