Napisano 17 Kwiecień 201213 l Nie będę ukrywał, że przygodę z 3ds max'em zacząłem dopiero niedawno. Natrafiłem na taki oto tutorial http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=201&catDisplay=1&roPos=1&page=1#.T43LbnnwHs1 zaciąłem się niestety w połowie na figurze 2. Mam obecnie wypukłe obiekty, doszedłem jak zrobić bridge, jednak tu też z jakiegoś powodu program nie chce łączyć ich krawędziami, a jedynie polygonami. Czy ktoś wie może co zrobić, żeby bridge modifier działał przy krawędziach? I kolejne pytanie - jak dalej można wykonać ów tutorial, jak połączyć krawędzie, żeby siatka wyglądała jak na obrazku tworząc wzór do powielenia? Próbuję niestety nie wychodzi mi to tak jak w przykładzie. Mam wersję trial 3ds max 2013.
Napisano 18 Kwiecień 201213 l Modyfikator bridge działa normalnie dla krawędzi należących do tego samego obiektu (oczywiście pod pewnymi warunkami). Wydaje mi się, że w tym przykładzie musisz "wyciągać" (shift) pewne krawędzie a potem "spawać" wierzchołki lub tworzyć niektóre płaszczyzny za pomocą "create".
Napisano 18 Kwiecień 201213 l Autor Dzięki Dynamico, Twoje wskazówki trochę mnie nakierowały. Gdyby ktoś trafił na ten tutorial i miał podobny problem napiszę co zrobiłem. Połączyłem już wcześniej obiekty za pomocą attach modifier, jednak dopiero teraz udało się zrobić resztę, wyciąłem wszystkie polygony z tyłu, tak że z figur powstały foremki, inaczej faktycznie krawędzie nie chcą się łączyć. Ponadto trzeba tutaj krawędzie łączyć pojedynczo jedna po drugiej, gdyż całościowo w tym przypadku bridge modifier nie chciał połączyć żadnej. Niektóre z tych krawędzi dodatkowo da się połączyć dopiero kiedy zrobi się poprzednie jako "bazę". Jest jeszcze trochę ręcznego modelowania, ale myślę że powinienem sobie dalej poradzić, w razie wątpliwości będę pisał.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto