Gość woldi41 Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Witam. Jestem w trakcie modelowania obwodnicy...(pierwsza w życiu...hehhehe) jest dużo prostych, zakrętów, ślimaków, wiaduktów, chodników, większych, mniejszych dróżek.....etc. Model już mam, texturka asfaltu to mapa noise z odpowiednimi ustawieniami..:) i teraz pytanie. Czy macie jakiś pomysł na wszystkie linie oddzielające pasy ruchu, znaki poziome...itp jest ich naprawdę sporo...chodzi mi o taką szybką realizację tych linii... czy ma to być teksturka czy model. Jeśli chodzi o teksturke to za dużo czasu na mapowanie...tak mi się wydaję.. zacząłem robić jako model...czyli z modelu drogi wyselekcjonowałem splina i po nim loft, extrude...i w miarę jakoś to idzie.... Macie może jakieś doświadczenie w tego typu modelowaniu, teksturowaniu... Z góry dziękuje...:)
gutekfiutek Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Jeśli robisz po splinie i potem loftem - zdaje się masz w miarę dobre automatyczne mapowanie tego - spróbuj pobawić się tilingiem tekstur z aplhą. Znaczy, robisz spline, loftujesz, dajesz na to tex. linii przerywanej z alphą, wchodzisz do texture w edytorze materiałów i zmieniasz wartośc tiling. Ewentualnie nakładasz modyfikator unwrap i rozciągasz pionowo mapowanie. To do renderowania czy lowpoly tak btw?
zio_mal Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 kiedys mialem do zrobienia wizke skrzyzowania, droga byla na nierownym terenie - wzniesienia, uzylem opcji Conform z panelu Compound Objects. w widoku top zrobilem znaki drogowe na jezdnie ze spline'ow (i narzucony surface), ustawilem powyzej mesha drogi w takiej kofiguracji jak powinny byc na drodze i uzylem Conform z opcja rzutowania wzgledem widoku (w tym wypadku Top) i wszystkie znaki zostaly nalozone na powierzchnie drogi minimalnie nad nia lewitujac wiec wystarczylo je odrobine obnizyc i ewentualnie dodac extrude zeby mialy pewna drubosc.
farelek Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Zamiast zwiększać tiling lub bawić się z unwrapem możesz dać modyfikator UVW Xform i zwiększyć wartość na odpowiedniej osi. Zamiast lofta możesz użyć modyfikatora sweep (jakoś przyjemniej mi się z nim pracuje niż z loftem :). Te rozwiązania pomagają tak czy inaczej tylko przy ciągłej, jednolitej jezdni. Najwięcej zabawy jest tam gdzie się coś zmienia (skrzyżowania, strzałki na jezdni itp.) Jak ktoś ma jakiś dobry patent to sam chętnie się zapoznam.
Gość woldi41 Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Dziękuje za podpowiedzi....na pewno skorzystam. ale tak jak pisał farelek największy problem z rondami, skrzyżowaniami...:) jeśli chodzi o linię ciągłą to mniejszy problem... ale linie przerywane to już masakra...:) pewnie trzeba będzie zrobić jeden pas potem "spacing tool" dać odpowiedni odstęp i położyć po ścieżce ...:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się