Paranoid Napisano 29 Kwiecień 2012 Napisano 29 Kwiecień 2012 3DMax 8 Mam sytuację jak na załączonym screenshocie: Do 3Dmaxa zaimportowałem krzywe logotypu z illustratora. Następnie wykonałem na nich bevel. W następnym kroku miałem wszystko zcolapsować do mesha bo chciałbym w animacji zastosować deformację noise. Problem pojawia się w momencie gdy obiekt składa się z poligonów o zbyt długich krawędziach (takich jak zaznaczony na czerwono poligon). Przez takie krawędzie obiekt przestaje być "elastyczny" a w użytych później animacjach pojawiają się zbyt duże ścianki. Literka "e" której kawałek widać nie powoduje takich problemów gdyż ma zakrzywione krawędzie i program samoistnie dzieli je na wiele poligonów. Jak widzicie udało mi się na bocznej krawędzi litery "V" uzyskać linię podziału. Zrobiłem to używając refine na tej krawędzi jeszcze jak była splinem na którym został użyty bevel. I tu pierwszy problem - dlaczego klikając w krawędź splina refinem punkt nie tworzy sie w miejscu gdzie klikam tylko program umieszcza go tam gdzie mu wygodnie? I drugie pytanie, nawet gdybym potrafił na każdym długim prostym odcinku splina użyć ręcznie podziałów to może jest łatwiejszy sposób na pozbycie się z mesha poligonów o zbyt długich krawędziach. Dodam, że próbowałem modyfikatora tesselate, ale działa on bezmyślnie dzieląc nie tylko długie krawędzie ale krótkie też (czyli na przykładzie zaznaczonego poligona podzielił by go nie tylko wzdłuż długiej pionowej krawędzi ale też na szerokość, gdzie krawędzie i tak są bardzo gęsto). Mam nadzieję, że przedstawiłem problem tak jasno jak potrafiłem i przepraszam, że pytam o coś być może banalnego - pewnie brakuje mi zupełnie podstawowej wiedzy o Maxie.
torm Napisano 29 Kwiecień 2012 Napisano 29 Kwiecień 2012 nie wiem czy dokładnie o to chodzi... ale spróbuj w EditablePoly, zaznaczyć sobie Edge, wszystkich "długich krawędzi" i później connect, albo coś w tym stylu... dokładnie nie pamiętam - powinno zadziałać.
Rekomendowane odpowiedzi