Gość hubert1602 Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Witam zachęcony odpowiedziami na mój porpzedni post postanowiłę mzadać kolejne pytanie bo mam następujący problem. Gdy w edytorze materiałów chce zaimportowac jako bitmape jakas teksture w podladzie pojawiami sie ona zawsze jako ciemniejsza o wartosc 1 wspolczynnika gamma problem ten niweluje jesli podczas importowanai zaznaczam opcje overrade o wartosc jeden wtedy w podgladzie(mam na mysli ta kolke) ma normalny kolor neistety juz w viewporcie i na renderze jest rozjasniona, jak moge zniwelowac problem falszywego podgladu?
Hooch Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Ja też nie ogarniam usawienia gammy. Gdzie, kiedy, jak?
shadowsexpe Napisano 2 Maj 2012 Napisano 2 Maj 2012 Po pierwsze pokaz jak masz ustawione gamm/lut setup. Dwa jesli właczyłes gamm na 2,2 to overide przy bitmapie powinno tez byc ustawione na 2,2 nalezy takze pamietac że w color maping tez masz mieć ustawione 2,2 gamme , kolejna sprawa jesli renderujecie przez vray frame buffer to nalezy wyłaczyć opcje sRGB 7 opcja na dole oknienka z renderem bo wtedy bedziecie mieli i tak rozjasniane wszytko z automatu Tu jest to całkie jasno i przystepnie pokazane http://www.cgdigest.com/linear-workflow/ a tu macie wytłumaczenie o co chodzi z cała gamma http://ogrodnaparapecie.blogspot.com/2011/11/o-korekcji-gamma-czyli-dlaczego-dobre.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się