Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam zachęcony odpowiedziami na mój porpzedni post postanowiłę mzadać kolejne pytanie bo mam następujący problem. Gdy w edytorze materiałów chce zaimportowac jako bitmape jakas teksture w podladzie pojawiami sie ona zawsze jako ciemniejsza o wartosc 1 wspolczynnika gamma problem ten niweluje jesli podczas importowanai zaznaczam opcje overrade o wartosc jeden wtedy w podgladzie(mam na mysli ta kolke) ma normalny kolor neistety juz w viewporcie i na renderze jest rozjasniona, jak moge zniwelowac problem falszywego podgladu?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze pokaz jak masz ustawione gamm/lut setup. Dwa jesli właczyłes gamm na 2,2 to overide przy bitmapie powinno tez byc ustawione na 2,2 nalezy takze pamietac że w color maping tez masz mieć ustawione 2,2 gamme , kolejna sprawa jesli renderujecie przez vray frame buffer to nalezy wyłaczyć opcje sRGB 7 opcja na dole oknienka z renderem bo wtedy bedziecie mieli i tak rozjasniane wszytko z automatu Tu jest to całkie jasno i przystepnie pokazane http://www.cgdigest.com/linear-workflow/ a tu macie wytłumaczenie o co chodzi z cała gamma http://ogrodnaparapecie.blogspot.com/2011/11/o-korekcji-gamma-czyli-dlaczego-dobre.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności