Napisano 6 Maj 201212 l Od kilku miesięcy w tzw. wolnym czasie pracuje nad dużym modelem dla własnej przyjemności. A że czasu wolnego mam w ilościach śladowych prace się mocno ślimaczą. Generalnie ma to być model holownika Nostromo, z filmu, co to przedstawiać nie trzeba. Jednak zanim w ogóle ruszę samego Nostromo postanowiłem rozgrzać się czymś mniejszym i w ten sposób powstaje Narcissus, czyli prom, którym Ripley uciekła i na którym stoczyła ostatnią walkę w filmie Scotta. Plany mam ambitne, bo i jakąś animacje sobie wymyśliłem, ale pewnie jak zwykle skończy się na modelu. W każdym razie jako że to praca nie na termin i nie na chleb postanowiłem przy jej okazji poznać się wreszcie bliżej z Blenderem 2.6 i tak mniej wiecej 70% tego co widać w nim powstało. Łącznie z tą klatką z takiej pobieżnej na pałę "animacji".
Napisano 6 Maj 201212 l Model bardzo fajny !!! A co do animacji to też zajefajny pomysł , ja bym się cieszył nawet z jakiejś miodnie zrobionej scenki jak Obcy płonie w gazach wylotowych , lub jak na wpół zmrożony dryfuje w pobliżu kapsuły. Trzymam kciuki na ten projekt !!! Modeling jak zwykle u Ciebie najwyższych lotów :)
Napisano 7 Maj 201212 l Mrys i Scifi... Zaskakujesz Panie, oj zaskakujesz :) Trzymam kciuki za ten statek i za przyszłe Nostromo :)
Napisano 7 Sierpień 201212 l Autor Małe uzupełnienie. W ramach urlopu dłubałem trochę przy spodniej części Narcissusa. Projekt balansuje na krawędzi przeniesienia do Blendera 2.49, aczkolwiek brak limitu czasowego sprawia, że na razie ciągnę go w 2.63. Zresztą przy okazji badam jakie to kolejne buildy przynoszą poprawki. Mam nawet taki plik testowy, z bryłą o dużej ilości poligonów. W KAŻDYM buildzie 2.63 próba potraktowania siatki nożem kończy się wywaleniem Blendera (pod W7, 64 bity). Błąd od dawna zgłoszony na bugtrackerze. Czekam na pierwszy build, który się nie wywali :) Co do Nostromo i Narcissusa, to przygotowuje małą stronę, na której będę dokumentował postępy prac a przy okazji może uda się zamieścić trochę ciekawych materiałów, do których dotarłem robiąc research.
Napisano 8 Sierpień 201212 l Super się prezentuję , zdradź z skąd bierzesz jakieś materiały , czy może z głowy jedziesz detale .
Napisano 8 Sierpień 201212 l Autor Co do źródeł, to jest w sieci sporo zdjęć z produkcji obcego - w tym z prywatnych archiwów ludzi, którzy przy nim pracowali. M.in. znaleźć można fotografie modelu Narcissusa w trakcie wykańczania. no i zrzuty ekranu z wersji Blue-Rayowej :) Ale i tak wielu rzeczy można się tylko domyślać. Natomiast większość modeli jaki ludziska robią ma mało wspólnego z "oryginałem". Lepsza sytuacja jest z samym Nostromo. Kilka lat temu firma Prop-store odrestaurowywała oryginalny model studyjny i mam kilkadziesiąt jego zdjeć ( wtym detale).
Napisano 9 Sierpień 201212 l Autor Ani Yafaray ani Cycles. Yafar jest fajny ale powolny a Cycles to... unbias, a ja ich nie znoszę. Nie bardzo też sobie wyobrażam jak Cycles się sprawdzi w animacji. Paradoksalnie najszybszy byłby internal :D A le jak sądzę finał będzie w Modo.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto