mrys Napisano 6 Maj 2012 Napisano 6 Maj 2012 Od kilku miesięcy w tzw. wolnym czasie pracuje nad dużym modelem dla własnej przyjemności. A że czasu wolnego mam w ilościach śladowych prace się mocno ślimaczą. Generalnie ma to być model holownika Nostromo, z filmu, co to przedstawiać nie trzeba. Jednak zanim w ogóle ruszę samego Nostromo postanowiłem rozgrzać się czymś mniejszym i w ten sposób powstaje Narcissus, czyli prom, którym Ripley uciekła i na którym stoczyła ostatnią walkę w filmie Scotta. Plany mam ambitne, bo i jakąś animacje sobie wymyśliłem, ale pewnie jak zwykle skończy się na modelu. W każdym razie jako że to praca nie na termin i nie na chleb postanowiłem przy jej okazji poznać się wreszcie bliżej z Blenderem 2.6 i tak mniej wiecej 70% tego co widać w nim powstało. Łącznie z tą klatką z takiej pobieżnej na pałę "animacji".
Pixel-Factory Napisano 6 Maj 2012 Napisano 6 Maj 2012 Model bardzo fajny !!! A co do animacji to też zajefajny pomysł , ja bym się cieszył nawet z jakiejś miodnie zrobionej scenki jak Obcy płonie w gazach wylotowych , lub jak na wpół zmrożony dryfuje w pobliżu kapsuły. Trzymam kciuki na ten projekt !!! Modeling jak zwykle u Ciebie najwyższych lotów :)
JacekCichy Napisano 7 Maj 2012 Napisano 7 Maj 2012 Mrys i Scifi... Zaskakujesz Panie, oj zaskakujesz :) Trzymam kciuki za ten statek i za przyszłe Nostromo :)
mrys Napisano 7 Sierpień 2012 Autor Napisano 7 Sierpień 2012 Małe uzupełnienie. W ramach urlopu dłubałem trochę przy spodniej części Narcissusa. Projekt balansuje na krawędzi przeniesienia do Blendera 2.49, aczkolwiek brak limitu czasowego sprawia, że na razie ciągnę go w 2.63. Zresztą przy okazji badam jakie to kolejne buildy przynoszą poprawki. Mam nawet taki plik testowy, z bryłą o dużej ilości poligonów. W KAŻDYM buildzie 2.63 próba potraktowania siatki nożem kończy się wywaleniem Blendera (pod W7, 64 bity). Błąd od dawna zgłoszony na bugtrackerze. Czekam na pierwszy build, który się nie wywali :) Co do Nostromo i Narcissusa, to przygotowuje małą stronę, na której będę dokumentował postępy prac a przy okazji może uda się zamieścić trochę ciekawych materiałów, do których dotarłem robiąc research.
Pixel-Factory Napisano 8 Sierpień 2012 Napisano 8 Sierpień 2012 Super się prezentuję , zdradź z skąd bierzesz jakieś materiały , czy może z głowy jedziesz detale .
mrys Napisano 8 Sierpień 2012 Autor Napisano 8 Sierpień 2012 Co do źródeł, to jest w sieci sporo zdjęć z produkcji obcego - w tym z prywatnych archiwów ludzi, którzy przy nim pracowali. M.in. znaleźć można fotografie modelu Narcissusa w trakcie wykańczania. no i zrzuty ekranu z wersji Blue-Rayowej :) Ale i tak wielu rzeczy można się tylko domyślać. Natomiast większość modeli jaki ludziska robią ma mało wspólnego z "oryginałem". Lepsza sytuacja jest z samym Nostromo. Kilka lat temu firma Prop-store odrestaurowywała oryginalny model studyjny i mam kilkadziesiąt jego zdjeć ( wtym detale).
Slim_ Napisano 8 Sierpień 2012 Napisano 8 Sierpień 2012 Finalne rendery będą w yafarayu czy może spróbujesz Cycles? ;)
mrys Napisano 9 Sierpień 2012 Autor Napisano 9 Sierpień 2012 Ani Yafaray ani Cycles. Yafar jest fajny ale powolny a Cycles to... unbias, a ja ich nie znoszę. Nie bardzo też sobie wyobrażam jak Cycles się sprawdzi w animacji. Paradoksalnie najszybszy byłby internal :D A le jak sądzę finał będzie w Modo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się