pezet Napisano 18 Maj 2012 Napisano 18 Maj 2012 Witam problem jak w temacie. Pracuje na Windows 7HP x64, 3ds maxdesign 2009, Vray 2.0 (próbowałem tez 3ds max 2012+vray 2.0). Activeshade przy uzyciu CPU działa ok,kiedy przełacze na opencl serwer vraya się wysypuje. Wiem, że problem się powtarza i nie raz był poruszany, gdzies pisali żeby zainstalować starsze sterowniki ja mam zainstalowane 296.xx a próbowałem 275.33 ale nic nie pomogło. Ktos wie jak sobie z tym poradzić?
kitamo Napisano 19 Maj 2012 Napisano 19 Maj 2012 Sterowniki. Nie bez powodu wydane sa specjalne sterowniki dla quadro. Sprobuj zainstalowac stare sterowniki i powinno zadzialac a nie zapomnij tez o OPENCL SDk ze strony nvidii.
kosaprzemo Napisano 15 Lipiec 2012 Napisano 15 Lipiec 2012 nvidia zawiesiła działanie prawie całej strony dev. nie można ściągnąć ani physXa ani opencl.
Skoti Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Sterowniki. Nie bez powodu wydane sa specjalne sterowniki dla quadro. Sprobuj zainstalowac stare sterowniki i powinno zadzialac a nie zapomnij tez o OPENCL SDk ze strony nvidii. Quadro ma specjalne sterowniki OpenGL, ale kompilator OpenCL się nie różni (podobnie jak CUDA) jest taki sam - CUDA jest zresztą kompilowany nie przez sterowniki, a SDK i kod jest bezpośrednio wykonywany na GPU (i sterowniki tu zupełnie nie mają nic do gadania). Co do "nie zapomnij tez o OPENCL SDk" to mnie zaskoczyłeś. SDK nie jest w żadnym wypadku potrzebne! SDK jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczona dla twórców softu (zawiera profilery, debuggery, przykładowe kody, papierki itp., ale nic potrzebnego zwykłemu użytkownikowi). W wypadku OpenCL wszystko co jest potrzebne, a czyli kompilator kerneli i biblioteka runtime jest zintegrowane w sterownikach (i są to dokładnie te same implementacje dla quadro, tesla i geforce (co do bitu) i poza kompilatorem jest to wrapper na biblioteki runtime CUDA (które też są niezależne od rodziny kart - rodziny różnią się sprzętem (odblokowane jednostki FP64 które w renderingu nie mają żadnego zastosowania, pamięć z korekcją ECC...) i sterownikami OpenGL (poczwórne bufforowanie, 10bit na kolor (zamiast 8 na GeForce), wykorzystanie sprzętowego przycinania powierzchnią i inne usprawnienia OpenGL))). Czyżby te informacje o SDK nie brały się z tego, że u AMD nie było kompilatora i bibliotek runtime przez długi czas w sterownikach (długa faza beta) i trzeba było ściągać SDK i instalować sterowniki dla deweloperów? Nie mówię, że sam tak wywnioskowałeś, ale może dostałeś info o SDK od osoby która przeczytała na innym forum w sprawie kart AMD? Pytam, bo ciekawi mnie jak powstają takie plotki. gdzies pisali żeby zainstalować starsze sterowniki ja mam zainstalowane 296.xx a próbowałem 275.33 ale nic nie pomogło. Radzę zainstalować najnowsze oficjalne sterowniki (301.42), które były testowane przez twórców Vray RT i razem z GeForce działają. Jeśli dalej nie działa to podaj co wypisuje w konsoli, ewentualnie logu. Jeśli dostajesz "Error -4 at line XXX, in file ./src/ocl_tracedevice.cpp !!!" co jest według twórców VRay najczęstszym powodem wysypania programu to oznacza, że nie mieścisz się w ilości pamięci. nvidia zawiesiła działanie prawie całej strony dev. nie można ściągnąć ani physXa ani opencl. PhysX i OpenCL są w sterownikach i jako użytkownik niczego więcej nie potrzebujesz. Jeśli jesteś programistą i chcesz w swojej aplikacji użyć PhysX to masz problem i kilka dni przerwy w dostępie do pobierania SDK, jeśli piszesz w OpenCL to możesz pisać swoją aplikacje bez SDK (nie będziesz miał narzędzi pomocniczych, ale pisać możesz), ale jeśli bardzo chcesz to możesz ściągnąć CUDA SDK (mimo, zamkniętej strony dla dev.), a OpenCL SDK od kilku wersji jest częścią CUDA SDK i wszystkie narzędzia jak profiler, debugger oraz papierki i przykłady są w nim (OpenCL SDK jako taki już nie istnieje i jest tylko archiwalna wersja)... jednak jak pisałem w tym wypadku to kompletny bezsens.
kitamo Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 U mnie w ogole nie dzialal Vray RT poki nie zainstalowalem starszych sterownikow oraz SDK dla opencl ze strony nvidii. Wczesniej przy uruchomieniu RT wywalal sie i dostawalem blad tuz po starcie. Zmienilem sterownik ina duzo starsze i doinstalowalem SDK - dziala wszystko jak nalezy. Obie te rzeczy wyczytalem na innym forum bo ludzie mieli dokladnie takie same problemy jak ja. Wiem co to jest SDk i do czego sluzy, ale jak pomoglo tak pomoglo doinstalowanie. Dzialam na vray 1.5. Na vray 2.0 podobno nie ma juz problemu. Na quadro i sterownikach ze strony nvidii nie ma problemu w ogole, bo nie roznia sie one prawie niczym od tych starszych referencyjnych dla GTXa. Moze koniecznosc instalowania SDK wiaze sie z pewnymi brakami w starszych sterownikach, tego nie wiem.
Skoti Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Wiem co to jest SDk i do czego sluzy, ale jak pomoglo tak pomoglo doinstalowanie. W wypadku samego SDK nie ma szans, że w czymkolwiek pomogło - instalacja sterowników dla developerów za to mogło pomagać na starszych kartach i w starszym vray rt (źle to świadczy trochę o twórcach vray opierających się na działaniu sterowników, a nie na specyfikacji OpenCL, ale tak mogło być). Na quadro i sterownikach ze strony nvidii nie ma problemu w ogole, bo nie roznia sie one prawie niczym od tych starszych referencyjnych dla GTXa. Sterowniki dla Quadro w wypadku OpenCL to dokładnie ten sam sterownik co OpenCL dla GeForce w wersji 296.10 (i tak jak 301.42 powinien działać bo były testowane przez twórców Vray RT). Jeśli na sterownikach 301.xx czy 296.xx nie działa to znaczy, że to nie wina sterów czy braku zainstalowania czegoś, a jakiś błąd sprzętowy lub w vray i aby cokolwiek naprawić trzeba poznać co wypluwa na konsole (zapewne chodzi jednak o brak pamięci). Moze koniecznosc instalowania SDK wiaze sie z pewnymi brakami w starszych sterownikach, tego nie wiem. Nie ma takiej opcji - chyba, że przez instalowanie SDK masz na myśli instalowanie też sterowników dla developerów dostarczanych z SDK (masz starszą kartę, której obsługa jest w serii 195.xx?). Jeśli tak i w zestawie z 1.5 Vray RT to może być przyczyna (może ten Vray wykorzystywał błędy sterowników Nvidii które były niezgodne ze specyfikacją OpenCL i w nowych sterach te błędy poprawiono, więc nie działa... ale też nie będzie działać na Quadro opartych o Fermi z najnowszymi sterami).
kitamo Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Ale u mnie nic vray nie wypluwal, pojawial sie standardowy APPCRASH.exe i tyle. Doinstalowalem SDK i stery 29x i działa. Nie mam teraz mozliwosci by testowac co bylo przyczyna bo bym musial pewnie system przeinstalowac by na 100% sprawdzic.
Mac26 Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Czesc, Tez mam problem z Vray RT na GTX 560 SE. Po uruchomieniu Vray'a w active shade po prostu sie wywala. Piszecie ze trzeba zainstalowac Open CL SDK... I teraz moje pytanie: Czy sa jakies wersje tego sterownika (czy jak tam to nazwac) ? Czy moze ktos podeslac mi linka bym mogl zainstalowac ten soft do mojego GTX 560 SE... bede wdzieczny. Pozdrawiam,
pezet Napisano 10 Luty 2013 Autor Napisano 10 Luty 2013 Hej, mi pomógł 3ds max 2012 + vray 2.30.01 + najnowsze stery Geforce -niestety max 2012 nie jest już tak stabilny jak 2009, ale GPU rendering działa jak najbardziej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się