Skocz do zawartości

Modelowanie zakręcającej poręczy - problem z Sweep


Reinchard

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję w 3d maxie wymodelować poręcz zakręcającą wraz z kolejnymi piętrami. WYkombinowałem, że najlepiej będzie najpierw użyć linii a następnie nadać modyfikator sweep. Niestety po tym zabiegu model wygląda w ten sposób, że np. (nadajhąc kształt kwadratu) to co jest górą na jednym piętrze po skręceniu staje się bokiem na piętrze niższym, z zależało by mi na tym, aby model był tak skręcony, aby wszystko było na swoim miejscu, ponieważ potem będę bawił się edgami. Jedną poręcz byłem zmuszony zrobić zwykłym boxem (kupa zabawy), ale ciekawi mnie czy można jakoś ominąć problem niewłaściwego skręcenia przy sweep. Dla pokazania o co mi chodzi zamieszczam zdjęcie poręczy którą modeluję:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wyłącz Banking w parametrach.

 

To zupełnie nie o to chodzi. Ale rozwiązałem problem - pojawiał się on wtedy, kiedy linia po zakręceniu zmieniała też wysokość - wtedy się wszystko wykrzywiało. Musiałem użyć linii z wierzchołkami na jednej wysokości a potem wszystko skręcać ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Też stosowałem ResetXform jednak nie pomagało. W każdym razie poręcz mam gotową, wygląda mniej więcej tak jak na twoim skrinie. Jednak w moim przypadku przy ciągle obniżających się wysokościach vertexów wszystko mi się skręcało. Może miało to związek z tym, że poręcz zakręcała jeszcze parę razy na niższych piętrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, do takiego czegoś najlepszy jest obiekt Loft z panelu compound objects. Tworzysz jednego splina, który będzie kształtem przekroju oraz drugiego, który będzie ścieżką po której całość będzie extrudowana. Klikasz na splina będącego przekrojem, wybierasz obiekt loft, a następnie wybierasz z właściwości nowo utworzonego lofta opcję get path i klikasz na drugiego splina po którym extrudujesz. Jak już to zrobisz, to ten obiekt ma kilka parametrów, do których należy również twist. Za pomocą tego parametru możesz regulować za pomocą krzywej skręcenie w poszczególnych punktach twojego obiektu. Pamiętaj że jak tworzysz Loft, to wszystkie obiekty źródłowe muszą być w poziomie i najlepiej żeby wszystkie tworzące je punkty były styczne do płaszczyzny równoległej do płaszczyzny tworzonej przez osie XY (poziom). inaczej program głupieje :P

Edytowane przez Aethersis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności