Skocz do zawartości

Okna migają, problem z nawigacją i zacinaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość MCDave
Napisano

Cześć,

Przepraszam, że od razu zwracam się po pomoc ale utknąłem w martwym punkcie. Pobrałem wersję studencką 3ds max na laptopa. 4GB Ramu, i5 M460 2.53, Win7 64bit, Geforce 420M. Do tego mam spacenavigatora. Na początku program w ogóle nie rozpoznawał spacenavigatora. Zrobiłem aktualizację sterowników z 3dconncexion, potem aktualizację sterowników karty i pomogło na tyle, że program zauważył spacenavigatora. Problem w tym, że reaguje z opóźnieniem na jakąkolwiek nawigację. Ruszę gałką, efekt widać po chwili, okna migają, czasem zanika obraz, czasem menu. Nie da się pracować.

 

Mam zainstalowanego Softimagea na którym pracowałem do tej pory i reagował nieźle, tyle, że okna również momentami migały. Laptop Dell XPS z matrycą 1920. Niedawno przechodził format więc system dosyć czysty.

 

Jakies pomysły? Ustawienia procesora może?

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość MCDave
Napisano

Nikt nie ma pomysłu? Drobna aktualizacja, teraz 3dMax działa tak samo a 3dconnexion w ogóle nie reaguje, mimo że pojawia się okno startowe kontrolera 3d wraz z odpaleniem programu.

Napisano

problem w tym ze bardzo malo ludzi uzywa tutaj tego space navigatora. Ja pracowalem na maxie na podobnym dellu (tylko o wiele starszym, jeszcze z core duo) i nie bylo zadnego problemu z nawigacją, podejzewam ze problem tkwi w tym "cudzie" do nawigacji.

 

pozdrawiam

Gość MCDave
Napisano (edytowane)

Okna migają i nachodzą na siebie również przy odłączonym navigatorze niestety. Podobnie dzieje się w softimage, tyle że tam nie tnie.

 

Ok, zmieniłem ustawienia driverów na Direct3d, przy okazji zainstalowałem pakiet DirectX i zniknęły problemy z nawigacją. Pozostały migające okna. wygląda to mniej więcej tak, że aktywne okno podglądu 3d miga, czasem widok 3d pojawia się w innych oknach (nieaktywny oczywiście). Migają zresztą wszystkie okna, ale tylko kiedy coś robię w programie. W momencie kiedy nie ruszam myszą czy navigatorem nie miga, wygląda normalnie. Jakiś pomysł?

Edytowane przez MCDave
Napisano

wylacz w windowsie wszystkie bajery graficzne Control Panel > System > Advanced System Settings > zakladka Advanced > Performance Settings > Adjust for best Performance

 

moze masz uszkodzona/przegrzana karte graficzna? masz podobne problemy w grach?

skoro podobnie dzieje sie w dwoch roznych programach 3D to moze problemem jest karta graf.

Napisano

Sprawdź proszę następujące rzeczy:

 

1. Którego masz Maxa i którą wersję sterowników zainstalowałeś? (3ds max 2012 działa z wersją 3.14.2 a 3ds max 2013 działa dopiero z wersją 3.15.3)

1. Czy instalowałeś sterowniki z prawami administratora?

2. Czy uruchamiasz Start Driver z prawami administratora?

3. Czy jak odpalasz programy z 3D Mouse Home (jeden ze składników 3DxSoftware64) np.Viewer albo Puzzle to też tnie?

Napisano
problem w tym ze bardzo malo ludzi uzywa tutaj tego space navigatora.
Mam to w pracy, świetna rzecz, bardzo przydatne w pracy z 3d. A u mnie nie tnie, tylko trzeba to ręcznie włączyć po odpaleniu 3d max`a, bo inaczej max w ogóle na to nie reaguje.
Gość MCDave
Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Zrobiłem wszystko i nadal miga. Ze sterowaniem nie ma już problemu, chodzi ładnie i płynnie. Drażni mnie fakt, że przy widoku na 4 viewporty trzy poza aktywnym migają. Po odpaleniu maxa w viewportach pozostają fragmenty okien powitalnych i muszę dopiero kliknąć na każdy z osobna, żeby to zniknęło i pojawiła się siatka. Dziwne to, bo komputer chyba ok, format niedawno więc o śmieciach nie ma mowy, inne programy śmigały bez problemu.

Napisano

Mam identyczny problem. Wszystko miga w trakcie przesuwania obiektów. Pracuję w jednym viewporcie a w drugim następuje ruch. zupełny obłęd. To samo - Max 2012 64bit na laptopie Asus. Może winą są 2 karty graficzne (układ graficzny procesora + druga karta)? Zmiana sterownika graficznego w maxie nic nie daje

Napisano

Ja już rozwiązałem u siebie ten problem!!!

Domyślałem się słusznie - dwie karty graficzne w laptopie mają ze sobą jakiś konfilkt. Gdy wyłączyłem GeForcea 610M wszystko pięknie ruszyło na Notoriusie - tylko na zintegrowanym układzie graficznym (intel HD 3000). Szybkość renderingu nie zmniejszyła się. Problemem jest chyba ta technologia Optimus NVIDIA, która ma na celu oszczędzanie akumulatora w laptopie, a polega na automatycznym przełączaniu się między kartami.

Właściwie należałby raczej korzystać w lepszej karty ale takie ustawienie w panelu NVidii niczego nie zmienia.

Jestetm prawie pewien, że MCDave ma u siebie identyczny problem, gdyż opisane przez niego objawy wystąpiły u mnie dokładnie wszystkie. Czy ktoś z Was również? Chyba warto by opisać szerzej takie doświadczenia, bowiem Laptopy z podwójnym układem graficznym są dziś dość rozpowszechnione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności