miedziopl Napisano 22 Maj 2012 Napisano 22 Maj 2012 Witam mam problem otóż. Modeluje Samolot braci Wright. Wymodelowałem całą ramę i teraz chciałem nałożyć płótno które rozciąga się na skrzydła. Czy jest jakaś możliwość aby np. zaznaczyć ramę i żebra i jakąś funkcją narzucić tkaninę. Czy muszę dopasowywać ją planem? oto screeny: http://pl.zooomr.com/z/photos/zoom/10200921/size-32/ http://pl.zooomr.com/z/photos/zoom/10200920/size-32/
legomir Napisano 22 Maj 2012 Napisano 22 Maj 2012 Hmm... nie używam maxa, ale w may'i bym to zrobił tak pozaznaczał bym edge, przekonwertował na spliny użyłbym lofta żeby zrobić z NURBs powierznie, przekonwertował na poly i zrobił clotha. Albo też zrobił Plane nadał odpowidnią ilość loopów i posnapował.
Nameless02 Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Można dać plane z modyfikatorem cloth i ustawić ramę i żebra jako collision object.
miedziopl Napisano 24 Maj 2012 Autor Napisano 24 Maj 2012 zrobiłem cloth i ustawiłem obiekty klolizji, tylko że przez część żeber przeleciało: Oto screen: http://pl.zooomr.com/z/photos/zoom/10201776/size-16/
Nameless02 Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 No nie wygląda to źle, sprawdź, czy wszystkie żebra biorą udział w obliczeniach, może niektóre są nieaktywne. Lub zwiększ/zmniejsz collision distance. Ostatecznie, jeśli w grę będą wchodzić 2-3 żebra, to możesz usunąć połowę plane i dać modyfikator symmetry, żeby skopiować stronę, która jest dobrze. Lub ręcznie przekopiować kilka poligonów.
legomir Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 Hmm... A nie ma tam jakiegoś atrybuty odpowiadającego za sztywność materiału?
Vega Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 W ustawieniach modyfikatora cloth chyba jest opcja do ustawiania sztywnosci ;) otwiera sie dodatkowe okienko o ile dobrze pamietam i tam można było wybierać typ cloth czyli wełna itd. Tam powinna byc sztywnosci materiału. Wysłano z telefonu.
Rekomendowane odpowiedzi