Gość joanna1111 Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 Witam, mam problem z renderem w 3ds maxie jakiegokolwiek światła bym nie użyła zawsze jest czarny. Najwyżej świeci takie słabe światło jakby od środka budynku. Czytałam że może być to wina wyłączonej opcji visible to camera, ale mam ją wlączoną w object properies. Bardzo prosze o pomoc
Tr1bal Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 Z jakiego renderera korzystasz ? vray, mental ray Z jakich świateł korzytasz ? Sprawdz "multiply" światła czy nie jest zbyt mały zobacz też czy światło ma włączoną opcję "on". Dodatkowo sprawdź "global tint" (naciśnij "8" domyślnie global tint powinien być biały)
Gość joanna1111 Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 korzystam z mental ray, global tint jest biały gdzie moge sprawdzic to multiply?
Tr1bal Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 w ustawieniach światła które dodajesz do sceny (domyślnie wartość 1.0 dla standardowych świateł i 1500 dla fotometrycznych o ile dobrze pamiętam)
Dynamico Napisano 4 Czerwiec 2012 Napisano 4 Czerwiec 2012 Prawdopodobnie musisz ustawić odpowiednią ekspozycję (jak w aparacie fotograficznym). Klawisz "8" -> zakładka "Exposure Control" -> z listy rozwijanej wybierz "Mr Photographic Exposure Control" -> w zakładce poniżej będziesz mogła wybrać predefiniowane ustawienia dla różnych okoliczności (interior, exterior itd.) lub ustawić własne wartości dla migawki, czułości filmu, przysłony. Powinno pomóc.
Gość Nik Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 A może masz nieproporcjonalne rozmiary sceny? Jeżeli masz np. stół który ma kilometr szerokości to mental ray'owi będzie ciężko to oświetlić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się