Skocz do zawartości

czarny render


Gość joanna1111

Rekomendowane odpowiedzi

Gość joanna1111
Napisano

Witam, mam problem z renderem w 3ds maxie jakiegokolwiek światła bym nie użyła zawsze jest czarny. Najwyżej świeci takie słabe światło jakby od środka budynku. Czytałam że może być to wina wyłączonej opcji visible to camera, ale mam ją wlączoną w object properies. Bardzo prosze o pomoc

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Z jakiego renderera korzystasz ? vray, mental ray Z jakich świateł korzytasz ?

Sprawdz "multiply" światła czy nie jest zbyt mały zobacz też czy światło ma włączoną opcję "on".

 

Dodatkowo sprawdź "global tint" (naciśnij "8" domyślnie global tint powinien być biały)

Gość joanna1111
Napisano

korzystam z mental ray, global tint jest biały

gdzie moge sprawdzic to multiply?

Napisano

w ustawieniach światła które dodajesz do sceny (domyślnie wartość 1.0 dla standardowych świateł i 1500 dla fotometrycznych o ile dobrze pamiętam)

Napisano

Prawdopodobnie musisz ustawić odpowiednią ekspozycję (jak w aparacie fotograficznym). Klawisz "8" -> zakładka "Exposure Control" -> z listy rozwijanej wybierz "Mr Photographic Exposure Control" -> w zakładce poniżej będziesz mogła wybrać predefiniowane ustawienia dla różnych okoliczności (interior, exterior itd.) lub ustawić własne wartości dla migawki, czułości filmu, przysłony.

Powinno pomóc.

Napisano

A może masz nieproporcjonalne rozmiary sceny? Jeżeli masz np. stół który ma kilometr szerokości to mental ray'owi będzie ciężko to oświetlić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności