Napisano 3 Czerwiec 201212 l Witam, mam problem z renderem w 3ds maxie jakiegokolwiek światła bym nie użyła zawsze jest czarny. Najwyżej świeci takie słabe światło jakby od środka budynku. Czytałam że może być to wina wyłączonej opcji visible to camera, ale mam ją wlączoną w object properies. Bardzo prosze o pomoc
Napisano 3 Czerwiec 201212 l Z jakiego renderera korzystasz ? vray, mental ray Z jakich świateł korzytasz ? Sprawdz "multiply" światła czy nie jest zbyt mały zobacz też czy światło ma włączoną opcję "on". Dodatkowo sprawdź "global tint" (naciśnij "8" domyślnie global tint powinien być biały)
Napisano 3 Czerwiec 201212 l korzystam z mental ray, global tint jest biały gdzie moge sprawdzic to multiply?
Napisano 3 Czerwiec 201212 l w ustawieniach światła które dodajesz do sceny (domyślnie wartość 1.0 dla standardowych świateł i 1500 dla fotometrycznych o ile dobrze pamiętam)
Napisano 4 Czerwiec 201212 l Prawdopodobnie musisz ustawić odpowiednią ekspozycję (jak w aparacie fotograficznym). Klawisz "8" -> zakładka "Exposure Control" -> z listy rozwijanej wybierz "Mr Photographic Exposure Control" -> w zakładce poniżej będziesz mogła wybrać predefiniowane ustawienia dla różnych okoliczności (interior, exterior itd.) lub ustawić własne wartości dla migawki, czułości filmu, przysłony. Powinno pomóc.
Napisano 12 Czerwiec 201212 l A może masz nieproporcjonalne rozmiary sceny? Jeżeli masz np. stół który ma kilometr szerokości to mental ray'owi będzie ciężko to oświetlić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto