Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

WItam.

 

Jestem ciekawy nad czym właściwie pracujecie, przeglądam Wasze projekty gier i niektóre rozumiem jako po prostu modyfikacje przykładowego cs'a 1.6 pod kątem grafiki i dźwięku w taki sposób, ze po ponownym odpaleniu gry będziemy mieć zupełnie inną mapę, nowe postaci, dźwięki modele broni itp. Czyli po prostu będzie można sobie pograć w cs'a na własnych warunkach.

 

Ale jak to ma się do reszty projektów, tworzycie też na zasadzie wprowadzenia modelu zrobionego w 3dsmax'sie czy innym sofcie do środowiska gotowej gry żeby model posiadał pełną interakcję z otoczeniem (tworzy się model domku, umieszczamy go w grze typu wiedźmin, crysis albo innej) i mamy możliwość zobaczenia go w czasie rzeczywistym, z renderowaniem w czasie rzeczywistym, a więc możemy po prostu sobie w nim pochodzić?

 

Jak to jest, tworzycie tylko na zasadzie modyfikacji takiego cs'a, czy może też tworzycie zupełnie od nowa na samym silniku?

 

Jakich programów używacie? To jest 3ds max, maya, a może shetchup?

 

Bardzo mi zależy na zrozumieniu tej formy bawienia się modelami, chciałbym zrozumieć jak w punktach wygląda w skrócie taki edyting, czy jest potrzebna znajomość języka programowania, czy tylko modelowania 3d.

 

Ja ten temat rozumiem tak:

 

W przypadku edytowania gotowej gry (np.cs 1.6)

 

1.Tworzymy modele w 3dsmax np. postacie, nową mapę i inne modele.

 

2. Zamieniamy gotowe modele na nowo utworzone (import czy jak to się nazywa).

 

3. Odpalamy grę i gramy normalnie na nowej mapie z nowymi modelami.

 

W przypadku robienia od początku:

 

1.Sciągamu gotowy silnik

 

2. W 3dsmax tworzymy modele terenu, postaci, drzew, budynku, tworzymy wszystko od początku po prostu

 

3. Wrzucamy to wszystko do silnika (a może to się edytor nazywa?)

 

4 Ustawiamy w tym edytorze ustawiamy w nim interakcje jakie mogą zachodzić

 

5. Odpalamy taką nową 'gre' i możemy sobie teraz nasz budynek obejść dookoła oglądając wszystkow w czasie rzeczywistym.

 

 

Tak to rozumiem, ale nie wiem czy poprawnie, więc jeśli moglibyście, to wytłumaczcie jak to tak naprawdę wygląda, jestem kompletnie zielony, wczoraj zauważyłem że ten wątek w ogóle istnieje i czytałem parę wątków, jednak temat jest dla mnie wciąż niejasny.

 

Na koniec jeszcze takie krótkie pytanie, co jest bardziej potrzebne do tego typu formy grafiki? Modelowanie 3d, czy znajomość programowania?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W sumie to pro nie jestem ale powiem co wiem :P

 

Chcesz porobić jakies modyfikacje odnosnie grafiki do jakiejs gry, to robisz model normalnie w sofcie do 3D, obojetne czy to 3ds max maya czy cos innego jeszcze. Gotowy model wraz z texturami wrzucasz sobie do jakiegos edytora pod daną gre. Developerzy czesto zapodają takie edytorki z których sami kozystali np do tworzenia swojej gry albo sa to jakies inne edytorki którymi mozna to zrobić, a można zobić poprstu podmianke, textur obiektów np textury terenu, mozna podmienic modele z texturami na inne, np wymienić drzewa na zrobione przez nas. i tyle. Kodzić czasem co trzeba bo czasem nie wystarczy ze klikniesz dwa razy i zamiast danego modelu bedzie twój, czasem sa popodpinane do niego różne akcje skrypty i to czeba miec na uwadze.

 

Czasem poprstu chlopaki robią modele i skladaja sobie z nich jakis level tudziez na silniku typu UDK, w który to level sobie mozna potem pograc normalnie, tudziez np sa pomocą edytora do danej gry tworzą do niej całą mape na takich zasadach jak mówilem, robisz modele w sofcie 3d i wrzucasz je do edytora i tworzysz level. tyle :)

Napisano

Dzięki za wyjaśnienie, w dużej mierze rozwiałeś moje wątpliwości. Zastanawia mnie na ile trzeba się znać na 'kodowaniu' aby móc tak sie bawić. Ja przykładowo nie znam się w ogóle na programowaniu, ale wiadomo że są rzeczy których można się łatwo nauczyć (tak jak podstawy html których uczą nawet w gimnazjum).

Napisano

Zwykle gry do której powstają mody są do tego przygotowane.

Mają eksportery itp narzędzia czy to zrobione przez twórców czy community.

Najlepiej wbić się na jakieś forum poświęcone bezpośrednio modowaniu danej gry.

CZęsto trzeba coś poskryptować, ale jest to zwykle dosyć dobrze wyjaśnione - i w przypadku podmieniania assetów - zwykle jest tego mniej.

 

Na koniec jeszcze takie krótkie pytanie, co jest bardziej potrzebne do tego typu formy grafiki? Modelowanie 3d, czy znajomość programowania?

Zależy. Czy chcesz robić moda typu "inne/lepsze modele/tekstury" czy "zupełnie inny gameplay".

Do pierwszego potrzebujesz umiejętności robienia modeli/textur, do drugiego już czasem trzeba mieć większe pojęcie o skryptowaniu/programowaniu.

 

Najlepiej dla początkującego moddera byłoby się podłączyć do jakiegoś teamu modującego.

Ewentualnie - zacznij od prostych rzeczy - zmiana wyglądu tekstur, podmiana modelu broni czy propsa.

Mi się tego typu proste mody rozrosły parę razy w mody pełną gębą:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności