Napisano 29 Lipiec 200420 l Po długich studiach nad tutorialami matiego i fotoasa (wielkie dzięki - znam je na pamięć) udało mi się trochę powalczyć z Brazilem (przynajmniej tak mi się wydaje chociaż z efektu jeszcze nie jestem zadowolony). Poniżej zamieszczam prackę (jeszcze nie skończona). Nie jestem jednak zadowolony z czasów jakie uzyskuje - może coś poradzicie. 1.SCENA : 380000 faceów 2.ŚWIATŁA : 3 x rectangle area (każde emituje 100000 fotonów o sile 1,2) - area shadows, 1 x directional - area shadows, sky lihgt o sile 3 3.RENDERER : IMAGE SAMPLING min 2 max 2, LUMA SERVER shade rate min -1 max 2, diffuse 1, specular 1, view rate 15, sec rate 15, bounces 2, PHOTON MAP SERVER diffuse depth 3, advanced, eliptical, photons in estimate 64, search radius 300, filtering 1,1 czas 640x480 8 godzin 21 minut (P4 2,8 HT, 768 MB ram, QUADRO FX500) Z góry dzięki za odpowiedź. Czekam również na ostre słowa krytyki a co za tym idzie konstruktywne porady. pozdrawiam "brazylijski serial trwa :)"
Napisano 29 Lipiec 200420 l IMAGE SAMPLING min 0 max 2, bounces 1 view rate 35 sec rate 5 PHOTON MAP SERVER diffuse depth 6 photons in estimate 256 search radius (średnica sceny - pokoju) Takie ustawienia na szybko.. jak Ci sie chce i nie boisz się to możesz mi przesłać scenkę maile, a postaram sie pobawić :) Wtedy może jakieś lepsze ustaienia będą :) Eksperymentuj z ustawieniami fotonów!!
Napisano 30 Lipiec 200420 l Autor Niestety, ale z tymi ustawieniami wychodzi straszna nędza. Render oczywiście robił się krócej (niewiele krócej). Piszesz (mati) żeby dać bounces1 a na wszystkich poważnych tutkach (fotoas :)) mówi się, że w takich wnetrzach bez bounces 2 daleko się nie zajedzie. I wydaje mi się, że niestety, ale to bolesna prawda. Szukałem ładnych pare dni odpowiednich ustawień dla bounces 1 i nigdy nie dało to takiego efektu jak przy pierwszym renderze z bounces 2. Co prawda ustawienie parametru diffuse depth (w photon server) powinno pomóc ponieważ jest to odpowiednik bounces z lumy (ilość odbić photonów) jednak ustawienie depth nawet na 6 co jest już lekką przesadą (podobno) nie daje takiego efektu jak bounces2. Photons in estimate 256 - i tu znowu coś nie tak. O ile się nie myle to jest ilość promieni emitowanych przez każdy z fotonów - wiadomo czym więcej tym lepiej, ale zaczynają się pojawiać błędy gdy jest ich za duzo. U siebie niewidzę zabardzo różnicy pomiędzy 64 a 256. Sceny nie dam rady przesłać bo zajmuje okolo 18MB. Chodziło mi o skrócenie czasu nie tracąc na jakości obrazka (jeżeli jest to możliwe). Bo jeżeli przy moich ustawieniach (wydaj mi się optymalnych dla sceny) nie da się znacznie skrócić czasu to chyba znalazłem odpowiedź. Po prostu tyle to trwa. Dodam jeszcze, że wszystkie meble są z materiału advanced z włączoną funkcją glossy co również wydłuża rendering dając w zamian ładne blaski światła na mebelkach. pozdrawiam
Napisano 30 Lipiec 200420 l Hmm.. ale i tak nie wygląda ultrarealistycznie.. spróbuj pobawić się ejszcze tymi ustawieniami.. co do bunces - zależy an czym CI zależy - czasie, czy jakości... estimate - zależy jaka scenka :) Depth 6 - jeszcze nie przesada, aczkolwiek górna granica... wyżej już nie będzie lepiej :)
Napisano 31 Lipiec 200420 l ja bym te secondary rate zmniejszyl do 5 jezeli bounces na 2 to nie potrzebnie tyle fotonow daj o polowe mniej z kazdego swiatla , shade rate min -1 max 1 sky light 2 i zwieksz troche difuse depth np na 4-5 , wyskacza bledy pobaw sie photons in estimate(zwieksz go) , ale to tylko moje zdanie , sam renderuje wlasnie w tym momencie i u mnie dziala dobrze
Napisano 2 Sierpień 200420 l Skylight tu nie ma zbyt dużego znaczenia... najważniejsze, qr^&a, są fotony ;)
Napisano 4 Sierpień 200420 l Mysle ze ustawienia, ktore na poczatku podales sa dobre, poza image sampling, ktore to lepiej ustawic na 1,2 lub 0,2. Dlugi(?) czas jest spowodowany glownie glossy reflection i area lights, wydaje mi sie ze wlasnie tylo powinno to trwac. Poza tym ladnie wyglada, a v-rayowcy prosze nie siac propagandy na forum o Brazilu.
Napisano 4 Sierpień 200420 l Myszek .martez -_.. nie podpowiadac :).. csiiii !!! "LUMA SERVER shade rate min -1 max 2".. napisales a ja sadze ze moze undersampling podpalic ostrzej... -3,-1 ?? to "2" MAx jest ci niepotrzebne.. tracisz moc fotonow Jest duzo detali.. 3x100 000 fotonow to za malo mimo e jakosc juz nie taka nedzna na renderku proponuje dac na sciany i sufity i podlogi ( najwieksze powierzzchnie w scenie) material utility i zwiekszyc im moc generowanego GI.. z 1 do nawet 3 ?? baw sie.. zwiekszyc moc fotonow na 2 moze ?? Moze pokaz siatke sceny zeby bylo widac gdzie masz swiatelka i jakie zakresy swiecenia i fotonow ustawiles ( widok TOP) bo to jest tu bardzo bardzo wazne wplywa na jakosc jak i czas rendera btw_ jest mase bledow na renderku.. moze najpierw porob tesciki z polowa mebli albo i bez, same sciany i dywany tylko.. jo pozdry FotoAs
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto