Skocz do zawartości

Piramidka


oczymufasy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Chciałbym się Was poradzić jak byście zrobili piramidę która podzielona jest na kilka poziomów (poziomo), i każdy z poziomów może się obracać wokół własnej osi, jest dzieckiem swojej "matki" (Całej piramidy). Jak macie chwilę wolną, możecie coś zaproponować :) Można oczywiście każdy poziom zrobić ze zwykłych brył, jednak jest to troche nieprecyzyjne. Dzięki z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ogólnie robisz kształt piramidy tniesz to sobie, kasujesz nie potrzebne poly i fill hole(nie wiem jak się to w maksie nazywa sam użytkuje jedynie mayke). Obracanie poziomów zrobiłbym jakąś prostą komendą albo użyłbym key'i. Obracanie się w odwrotną strone to pomnożenie wartości drugiego kanału *-1. A jeśli chodzi o różną prędkość to najprościej albo losowo poustawiać długość kanałów(z włączonymi pre-infiinity oraz post-inifinity tzn. animacja zapętla się) albo użyłbym jako referencji jednego kanału a pozostałym za pomocą funkcji random(żeby prędkość ich obracania była losowa) albo zwykłym mnożeniem(jeśli obracają sie ze stałą prędkością).

 

Ale oczywiscie za pomocą samego graph editora(channel editora? nie wiem jak sie to maxie nazywa) też się da to zrobić.

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Zrób pierwsza piramidkę

2.Nadaj jej dwa modyfikatory Slice (jeden ustaw na Remove Bottom a drugi na Remove Top)

3.Przytrzymaj Shift i przeciągnij piramidkę na odległość 1,5 wymiaru podstawy (otworzy Ci się okno opcji klonowania, daj tyle kopi ile chcesz mieć poziomów.

4.Zlinkuj piramidki od prawej do lewej tworząc hierarchię

5.Ustaw wszystkie piramidki w punkcie zero (prawy klawisz myszy na suwakach współrzędnej)

6. Poprzesuwaj odpowiednio płaszczyzny cięcia modyfikatora Slice tworząc plasterki (w pierwszej piramidce przesuwasz tylko jedną)

7.Pozamykaj otwarte plasterki

8. I "voila"

 

o to chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emm... tylko po co modelować 10 brył? Skoro można to zrobić na jednej, pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować i gotowe

 

jeśli to nie kopot, to poproszę o wyjaśnienie co to znaczy "pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@afex3d Tak, o to chodziło, dzięki.. Spróbowałem teraz na szybko zrobić i wychodziło.

Zaintrygował mnie jednak sposób Legomira, ponieważ szukam najprostszego sposobu.

"pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować"

Stworzyłem piramidkę, pociąłem poprzez "Connect", jednak nie rozumiem co dalej.. potrafię to tylko zdeatachować, jakoś to wygląda jednak nie ma podstaw. @legomir, mógłbyś mi objaśnić czym jest bavel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Legomir to robi, ale podsunął mi pewien pomysł:

Jeśli w grę wchodzi zwykła piramida z zestawu prymitywów to :

1.Narysowałbym taką z podziałem "Height Segs" równym ilości plasterków

2.Konwersja do poly

3.Edycja na poziomie Polygon , zaznaczenie ścian (drugiego od dołu plastra) i detach

4.Detach kolejnych plastrów

5.Włączenie Schematic View i stworzenie hierarchi

6.Uzupełnienie brakujących ścian w plastrach

 

Jeśli nie chcesz używać Bryły Podstawowej Piramida, to zrób to co u góry, tylko najpierw użyj funkcji Slice, ale na poziomie Editable Poly (Slice Plane z opcją Split, a potem przesuwanie płaszczyzny i każdorazowo Slice)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności