oczymufasy Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 Witam, Chciałbym się Was poradzić jak byście zrobili piramidę która podzielona jest na kilka poziomów (poziomo), i każdy z poziomów może się obracać wokół własnej osi, jest dzieckiem swojej "matki" (Całej piramidy). Jak macie chwilę wolną, możecie coś zaproponować :) Można oczywiście każdy poziom zrobić ze zwykłych brył, jednak jest to troche nieprecyzyjne. Dzięki z góry za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 (edytowane) Ogólnie robisz kształt piramidy tniesz to sobie, kasujesz nie potrzebne poly i fill hole(nie wiem jak się to w maksie nazywa sam użytkuje jedynie mayke). Obracanie poziomów zrobiłbym jakąś prostą komendą albo użyłbym key'i. Obracanie się w odwrotną strone to pomnożenie wartości drugiego kanału *-1. A jeśli chodzi o różną prędkość to najprościej albo losowo poustawiać długość kanałów(z włączonymi pre-infiinity oraz post-inifinity tzn. animacja zapętla się) albo użyłbym jako referencji jednego kanału a pozostałym za pomocą funkcji random(żeby prędkość ich obracania była losowa) albo zwykłym mnożeniem(jeśli obracają sie ze stałą prędkością). Ale oczywiscie za pomocą samego graph editora(channel editora? nie wiem jak sie to maxie nazywa) też się da to zrobić. Edytowane 14 Czerwiec 2012 przez legomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 1.Zrób pierwsza piramidkę 2.Nadaj jej dwa modyfikatory Slice (jeden ustaw na Remove Bottom a drugi na Remove Top) 3.Przytrzymaj Shift i przeciągnij piramidkę na odległość 1,5 wymiaru podstawy (otworzy Ci się okno opcji klonowania, daj tyle kopi ile chcesz mieć poziomów. 4.Zlinkuj piramidki od prawej do lewej tworząc hierarchię 5.Ustaw wszystkie piramidki w punkcie zero (prawy klawisz myszy na suwakach współrzędnej) 6. Poprzesuwaj odpowiednio płaszczyzny cięcia modyfikatora Slice tworząc plasterki (w pierwszej piramidce przesuwasz tylko jedną) 7.Pozamykaj otwarte plasterki 8. I "voila" o to chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 Emm... tylko po co modelować 10 brył? Skoro można to zrobić na jednej, pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 Emm... tylko po co modelować 10 brył? Skoro można to zrobić na jednej, pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować i gotowe jeśli to nie kopot, to poproszę o wyjaśnienie co to znaczy "pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczymufasy Napisano 14 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2012 @afex3d Tak, o to chodziło, dzięki.. Spróbowałem teraz na szybko zrobić i wychodziło. Zaintrygował mnie jednak sposób Legomira, ponieważ szukam najprostszego sposobu. "pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować" Stworzyłem piramidkę, pociąłem poprzez "Connect", jednak nie rozumiem co dalej.. potrafię to tylko zdeatachować, jakoś to wygląda jednak nie ma podstaw. @legomir, mógłbyś mi objaśnić czym jest bavel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 W maxie nazywa się to champer chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 Nie wiem jak Legomir to robi, ale podsunął mi pewien pomysł: Jeśli w grę wchodzi zwykła piramida z zestawu prymitywów to : 1.Narysowałbym taką z podziałem "Height Segs" równym ilości plasterków 2.Konwersja do poly 3.Edycja na poziomie Polygon , zaznaczenie ścian (drugiego od dołu plastra) i detach 4.Detach kolejnych plastrów 5.Włączenie Schematic View i stworzenie hierarchi 6.Uzupełnienie brakujących ścian w plastrach Jeśli nie chcesz używać Bryły Podstawowej Piramida, to zrób to co u góry, tylko najpierw użyj funkcji Slice, ale na poziomie Editable Poly (Slice Plane z opcją Split, a potem przesuwanie płaszczyzny i każdorazowo Slice) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczymufasy Napisano 14 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2012 okej dzięki za podpowiedzi chłopaki :) Miłego wieczoru życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 Do zamykania brakujących ścianek użyj "cap holes" lub przycisku "cap" przy zaznaczonej selekcji "border". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczymufasy Napisano 14 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2012 (edytowane) dzięki Dynamico :) zapomniałem całkowicie o tej funkcji. choć często wykorzystuję bridge do takich sytuacji Edytowane 14 Czerwiec 2012 przez oczymufasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się