Napisano 14 Czerwiec 201212 l Witam, Chciałbym się Was poradzić jak byście zrobili piramidę która podzielona jest na kilka poziomów (poziomo), i każdy z poziomów może się obracać wokół własnej osi, jest dzieckiem swojej "matki" (Całej piramidy). Jak macie chwilę wolną, możecie coś zaproponować :) Można oczywiście każdy poziom zrobić ze zwykłych brył, jednak jest to troche nieprecyzyjne. Dzięki z góry za odpowiedź.
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Ogólnie robisz kształt piramidy tniesz to sobie, kasujesz nie potrzebne poly i fill hole(nie wiem jak się to w maksie nazywa sam użytkuje jedynie mayke). Obracanie poziomów zrobiłbym jakąś prostą komendą albo użyłbym key'i. Obracanie się w odwrotną strone to pomnożenie wartości drugiego kanału *-1. A jeśli chodzi o różną prędkość to najprościej albo losowo poustawiać długość kanałów(z włączonymi pre-infiinity oraz post-inifinity tzn. animacja zapętla się) albo użyłbym jako referencji jednego kanału a pozostałym za pomocą funkcji random(żeby prędkość ich obracania była losowa) albo zwykłym mnożeniem(jeśli obracają sie ze stałą prędkością). Ale oczywiscie za pomocą samego graph editora(channel editora? nie wiem jak sie to maxie nazywa) też się da to zrobić. Edytowane 14 Czerwiec 201212 l przez legomir
Napisano 14 Czerwiec 201212 l 1.Zrób pierwsza piramidkę 2.Nadaj jej dwa modyfikatory Slice (jeden ustaw na Remove Bottom a drugi na Remove Top) 3.Przytrzymaj Shift i przeciągnij piramidkę na odległość 1,5 wymiaru podstawy (otworzy Ci się okno opcji klonowania, daj tyle kopi ile chcesz mieć poziomów. 4.Zlinkuj piramidki od prawej do lewej tworząc hierarchię 5.Ustaw wszystkie piramidki w punkcie zero (prawy klawisz myszy na suwakach współrzędnej) 6. Poprzesuwaj odpowiednio płaszczyzny cięcia modyfikatora Slice tworząc plasterki (w pierwszej piramidce przesuwasz tylko jedną) 7.Pozamykaj otwarte plasterki 8. I "voila" o to chodziło?
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Emm... tylko po co modelować 10 brył? Skoro można to zrobić na jednej, pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować i gotowe
Napisano 14 Czerwiec 201212 l legomir napisał: Emm... tylko po co modelować 10 brył? Skoro można to zrobić na jednej, pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować i gotowe jeśli to nie kopot, to poproszę o wyjaśnienie co to znaczy "pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel"
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Autor @afex3d Tak, o to chodziło, dzięki.. Spróbowałem teraz na szybko zrobić i wychodziło. Zaintrygował mnie jednak sposób Legomira, ponieważ szukam najprostszego sposobu. "pociąć to zwykłymi loopami na które nadajesz bavel, skasować face, pozamykać bryłe, zdeatachować" Stworzyłem piramidkę, pociąłem poprzez "Connect", jednak nie rozumiem co dalej.. potrafię to tylko zdeatachować, jakoś to wygląda jednak nie ma podstaw. @legomir, mógłbyś mi objaśnić czym jest bavel?
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Nie wiem jak Legomir to robi, ale podsunął mi pewien pomysł: Jeśli w grę wchodzi zwykła piramida z zestawu prymitywów to : 1.Narysowałbym taką z podziałem "Height Segs" równym ilości plasterków 2.Konwersja do poly 3.Edycja na poziomie Polygon , zaznaczenie ścian (drugiego od dołu plastra) i detach 4.Detach kolejnych plastrów 5.Włączenie Schematic View i stworzenie hierarchi 6.Uzupełnienie brakujących ścian w plastrach Jeśli nie chcesz używać Bryły Podstawowej Piramida, to zrób to co u góry, tylko najpierw użyj funkcji Slice, ale na poziomie Editable Poly (Slice Plane z opcją Split, a potem przesuwanie płaszczyzny i każdorazowo Slice)
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Do zamykania brakujących ścianek użyj "cap holes" lub przycisku "cap" przy zaznaczonej selekcji "border".
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Autor dzięki Dynamico :) zapomniałem całkowicie o tej funkcji. choć często wykorzystuję bridge do takich sytuacji Edytowane 14 Czerwiec 201212 l przez oczymufasy
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto