golasek1992 Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Witam. Zwracam się z kolejnym problemem. Gdy utworzę samo przedramię a na końcu szczypce to wszystko wychodzi ładnie jak na 2 pierwszych screen'ach ale gdy utworzę najpierw głowę, korpus i dopiero przedramię to szczypce wyglądają dziwnie (3,4 screen) choć wykonanie było identyczne. Jak to naprawić ? [ATTACH=CONFIG]86689[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86690[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86692[/ATTACH]
Monio Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 (edytowane) Same problemy masz. :D To jak układa się siatka jest też zależne od wielkości wszystkich zsferek które ze sobą łączysz oraz tego która jest rootem czyli tą pierwszą do której dodaje się następne. Jeśli u ciebie rootem jest ta ogromna sferka robiąca za głowę to tutaj może tkwić problem. Polecam zaczynać z rootową sferą jako miednica czy jakieś okolice tułowia. Rotate na kulce popróbuj, może to wyprostować. Możesz też zaznaczyć Classic Skinning i zobaczyć jaki wtedy uzyskasz efekt ale obstawiam że może być jeszcze gorzej. Tak w praktyce jakbym zobaczył coś takiego to bym po prostu wygładził smoothem tą siatkę i jechał ze sculptem. Nic groźnego tutaj się nie dzieje. Za mocno polegasz na tym co ci pokazują tutki i za bardzo przejmujesz się pomniejszymi pierdołami. Zwróć też uwagę na to kiedy powstał tutek i jakiej wersji softu dotyczył. O ile pamiętam koleś korzystał z classic skinningu a nie nowego który wszedł 2 wersje softu potem. edit: Sprawdziłem. Tak jak pisałem, gość używa w tym tutki innej klasycznej metody skinningu wiec innej niż ty. Również u niego przy symetrii radialnej nie zrobiło modelu o idealnie lustrzanej topologii, (tutaj akurat to żadna wina programu) i gość jechał mimo wszystko dalej. To nie jest klasyczne 3d gdzie trzeba mieć poukładaną topologie, nie taka idea tego narzędzia. Dynamesh robi kompletną sieczkę z topologii modelu a jest teraz jednym z najważniejszych elementów tego softu. Poprawną topologie to sobie zrobisz jak już skończysz niedokładny, brudny, artystyczny sculpting. I najlepiej nie w zbraszu. ;) Edytowane 30 Czerwiec 2012 przez Monio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się