Skocz do zawartości

Zsphere problem


golasek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się z kolejnym problemem. Gdy utworzę samo przedramię a na końcu szczypce to wszystko wychodzi ładnie jak na 2 pierwszych screen'ach ale gdy utworzę najpierw głowę, korpus i dopiero przedramię to szczypce wyglądają dziwnie (3,4 screen) choć wykonanie było identyczne. Jak to naprawić ?

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]86689[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86690[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86692[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Same problemy masz. :D

To jak układa się siatka jest też zależne od wielkości wszystkich zsferek które ze sobą łączysz oraz tego która jest rootem czyli tą pierwszą do której dodaje się następne. Jeśli u ciebie rootem jest ta ogromna sferka robiąca za głowę to tutaj może tkwić problem. Polecam zaczynać z rootową sferą jako miednica czy jakieś okolice tułowia. Rotate na kulce popróbuj, może to wyprostować. Możesz też zaznaczyć Classic Skinning i zobaczyć jaki wtedy uzyskasz efekt ale obstawiam że może być jeszcze gorzej.

 

Tak w praktyce jakbym zobaczył coś takiego to bym po prostu wygładził smoothem tą siatkę i jechał ze sculptem. Nic groźnego tutaj się nie dzieje. Za mocno polegasz na tym co ci pokazują tutki i za bardzo przejmujesz się pomniejszymi pierdołami. Zwróć też uwagę na to kiedy powstał tutek i jakiej wersji softu dotyczył. O ile pamiętam koleś korzystał z classic skinningu a nie nowego który wszedł 2 wersje softu potem.

 

edit: Sprawdziłem. Tak jak pisałem, gość używa w tym tutki innej klasycznej metody skinningu wiec innej niż ty. Również u niego przy symetrii radialnej nie zrobiło modelu o idealnie lustrzanej topologii, (tutaj akurat to żadna wina programu) i gość jechał mimo wszystko dalej.

To nie jest klasyczne 3d gdzie trzeba mieć poukładaną topologie, nie taka idea tego narzędzia. Dynamesh robi kompletną sieczkę z topologii modelu a jest teraz jednym z najważniejszych elementów tego softu. Poprawną topologie to sobie zrobisz jak już skończysz niedokładny, brudny, artystyczny sculpting. I najlepiej nie w zbraszu. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności