Gość merlin1988 Napisano 1 Lipiec 2012 Napisano 1 Lipiec 2012 Witam Przygotowałem model high poly, kótremu texturę chciałem namalować w Mudboxie. W więkości na krawędziach dodałem bevela, żeby się później ładnie wszystko wygładziło. No, ale mam pewien problem. Otóż, w niektórych miejscach pojawiają się artefakty- porozciągane kawałki tekstury. Głównie dzieje się to na szwach map. Nie mam pojęcia jak to naprawić:( Próbowałem już na wszelkie możliwe znane mi sposoby (bez zagęszczania siatki na niewysmoothowanym obiekcie), ale niestety nic nie wskórałem. Ktoś (nie pameitam kto) na ircu powiedział, że pierwszy raz widzi tak wysmoothowaną UVkę. Co zrobić, czy ma ktoś jakiś pomysł? Byłbym wdzięczny... http://zapodaj.net/2ddacb26d384e.jpg.html http://zapodaj.net/afa460c7786de.jpg.html
Kryzys Napisano 2 Lipiec 2012 Napisano 2 Lipiec 2012 Mogę podać dwa sposoby: 1. Przez zmianę parametru w AE w sposobie wyświetlania Smooth Mesha. Zakładka w shape/Smooth mesh/Extra controls. Masz tam Smooth Uvs. 2. Drugi sposób. Bardzo podobny do pierwszego. Dodaj operację mesh/smooth. Zmień potem parametr smooth uv na on/off. W zależności od tego, jaki efekt chcesz uzyskać.
Gość merlin1988 Napisano 4 Lipiec 2012 Napisano 4 Lipiec 2012 Dzieki za odpowiedz. Niestety nie w tym jest problem. Tak jak pisałem, próbowałem wszystkich opcji możliwych w mesh- smooth... Główny problem to łączenia szwów, w których siatka sie wygina i przez to zniekształca teksture. Znalazłem coś takiego: http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-39.htm Na tej stronie jest właśnie chyba to opisane... Czy ktoś z was używał tego pluginu (xyPolyTransferUV). Ani na Mayi 2012 ani na 2013 ten plugin niestety mi nie działa. Próbował ktoś z niego korzystać, jeśli tak to na której wersji? Wrzucam jeszcze zdjęcia, żeby pokazać dokładniej problem: http://zapodaj.net/28f13b2f31c60.jpg.html http://zapodaj.net/5c300b5e8088c.jpg.html http://zapodaj.net/c9b0f4fc2c776.jpg.html
legomir Napisano 4 Lipiec 2012 Napisano 4 Lipiec 2012 Zmapuj środek cylindrycznie po prostu, albo poszukaj pluginu do edge mapingu ostatnio czymś takim właśnie mapawałem podobne rzeczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się