two Napisano 8 Lipiec 2012 Napisano 8 Lipiec 2012 Witam, Nie ukrywam, że nie jestem starym wyjadaczem 3ds Maxa, lecz początkującym użytkownikiem. Mam problem z nakładaniem tekstur na obiekt. Mam wazon na który muszę nałożyć teksturkę. Zrobiłem Unwrap UVW, wyeksportowałem sobie siatkę, wszystko ładnie dopasowałem, jednak chciałbym, żeby tekstura była tylko od zewnętrznej strony wazonu (środek biały). Przeglądałem różne fora internetowe, książki i tak dalej. Dotarłem do informacji, że trzeba zamienić obiekt na Poly i zaznaczyć polygony na których ma być tekstura, połączyć w jedną grupę i tak dalej. Jednak nie mogę zaznaczyć jedynie polygonów które są na zewnątrz, ponieważ gdy zaznaczam zewnętrzną część to wewnętrzna automatycznie też się zaznacza. Chciałbym również dodać, że mam wyłączoną opcję 2 Sided w Material Editorze. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ ten temat muszę ogarnąć do mojej pracy dyplomowej. Z góry dzięki.
Tom3k Napisano 8 Lipiec 2012 Napisano 8 Lipiec 2012 Witam. Przekonwertuj obiekt do Editable Poly (PPM na obiekt -> Convert To -> Editable Poly). Wybierz edycję poligonów (4). Zaznacz opcję Ignore Backfacing. Zaznacz zewnętrzne poligony, gdy już zaznaczysz wszystkie w menu po prawej stronie znajdź sekcje Polygon: Materials IDs. W polu Set ID wpisz numer ID zaznaczenia zewnętrznych poligonów, np. 3. Teraz gdy w polu Select ID wpiszesz 3 i klikniesz na Select ID Max automatycznie zaznaczy poligony z ID=3. Przydaje się przy nakładaniu materiałów :) Mam nadzieję że pomogłem. Tomek.
Dynamico Napisano 8 Lipiec 2012 Napisano 8 Lipiec 2012 Przy modelu wazonu (jeżeli ścianki mają grubość) funkcja "ignore backfacing" może nie zadziałać ponieważ część wewnętrznych ścianek ma "normalne" skierowane w tę samą stronę co ścianki zewnętrzne. Łatwiej będzie chyba osiągnąć cel zaznaczając zewnętrzną płaszczyznę dna wazonu i naciskając przycisk "grow" zwiększać powierzchnie zaznaczania. Można również spróbować zaznaczyć wybór "By Angle" i zmieniając wartość kąta (w okienku obok pola wyboru) spróbować zaznaczyć zewnętrzną powierzchnię wazonu.
two Napisano 8 Lipiec 2012 Autor Napisano 8 Lipiec 2012 Dzięki wielkie za pomoc, ale niestety nic nie działa. Może jest jakiś błąd w modelu. Może prościej będzie jak zamieszczę obiekt na który chcę nałożyć teksturkę i zerkniecie na to. Wstawiłem tam inną teksturę, ale to jest tylko w formie przykładu. Jeśli byście to rozgryźli to byłoby świetnie. Może jak będzie prościej to opiszcie jak można to zrobić w Mudboxie. http://www.sendspace.com/file/hcvgk5
two Napisano 10 Lipiec 2012 Autor Napisano 10 Lipiec 2012 Ok, dzięki wielkie za pomoc. Poradziłem sobie z tym problemem w inny sposób. Wymodelowałem jeszcze raz wazon z grubszą krawędzią, zaznaczyłem zewnętrzną część wazonu, przepuściłem przez Unwrap UVW, a wewnętrzną część wazonu na unwrapie zmniejszyłem maksymalnie i nadałem jej kolor tła. Mimo wszystko wielkie dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się