Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie.

Przy ostatnim modelu, gdy rozpoczołem wypalanie tekstury napotkalem pewne komplikacje.

Gdy wypalam teksturę w pliku TGA. tekstura po wypaleniu jest OK, natomiast gdy wypalam teksturę i zapisuje ją jako jpg, po nałożeniu jej na obiekt wyskakują mi miejsca w którym unwrap był podzielony. Wczesniej podczas wypalania takie coś mi się nie zdażało.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem czy to Ci się uda z jpeg'iem, ale xnormal instaluje plugin do Photoshopa o nazwie Dilation.

Musisz mieć kanał alpha z UV mapy i za jego pomocą wyciąć tło... jednym słowem Twoja textura powinna mieć przezroczyste tło.

Wtedy aplikujesz Dilation na 6 i masz texture poszerzoną o 6 pixeli.

A jak to nie wyjdzie to użyj po prostu smudge toola z Photoshopa i "poszerz" krawędzie.

 

[ATTACH=CONFIG]86788[/ATTACH]

Napisano
  • Autor

Chrupek3D, dzięki za pomoc, bo jednak o to chodziło.

Ale głupota było by za każdym razem przerabianie tekstury w ten sa sposób.

Czy nie ma żadnej opcji która pozwala na to aby podczas beikowania brzegi byly szerzej beikowane.

Napisano

to zależy w czym wypalasz, ale większość programów ma taką opcje.

Problem powstaje przy konwersji z tga do jpeg'a, bo wtedy powstają te podziały.

Możesz próbować zamalować je w Sculptrisie, pamiętając, że kolor próbkujesz pod klawiszem "c".

Blendera nie polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności