ostwid1985 Napisano 9 Lipiec 2012 Napisano 9 Lipiec 2012 Witajcie. Przy ostatnim modelu, gdy rozpoczołem wypalanie tekstury napotkalem pewne komplikacje. Gdy wypalam teksturę w pliku TGA. tekstura po wypaleniu jest OK, natomiast gdy wypalam teksturę i zapisuje ją jako jpg, po nałożeniu jej na obiekt wyskakują mi miejsca w którym unwrap był podzielony. Wczesniej podczas wypalania takie coś mi się nie zdażało.
Gość Chrupek3D Napisano 9 Lipiec 2012 Napisano 9 Lipiec 2012 nie wiem czy to Ci się uda z jpeg'iem, ale xnormal instaluje plugin do Photoshopa o nazwie Dilation. Musisz mieć kanał alpha z UV mapy i za jego pomocą wyciąć tło... jednym słowem Twoja textura powinna mieć przezroczyste tło. Wtedy aplikujesz Dilation na 6 i masz texture poszerzoną o 6 pixeli. A jak to nie wyjdzie to użyj po prostu smudge toola z Photoshopa i "poszerz" krawędzie. [ATTACH=CONFIG]86788[/ATTACH]
ostwid1985 Napisano 10 Lipiec 2012 Autor Napisano 10 Lipiec 2012 Chrupek3D, dzięki za pomoc, bo jednak o to chodziło. Ale głupota było by za każdym razem przerabianie tekstury w ten sa sposób. Czy nie ma żadnej opcji która pozwala na to aby podczas beikowania brzegi byly szerzej beikowane.
Gość Chrupek3D Napisano 10 Lipiec 2012 Napisano 10 Lipiec 2012 to zależy w czym wypalasz, ale większość programów ma taką opcje. Problem powstaje przy konwersji z tga do jpeg'a, bo wtedy powstają te podziały. Możesz próbować zamalować je w Sculptrisie, pamiętając, że kolor próbkujesz pod klawiszem "c". Blendera nie polecam.
ostwid1985 Napisano 10 Lipiec 2012 Autor Napisano 10 Lipiec 2012 Wypalam w 3ds max za pomocą mental ray jakoś nie mogę znaleść tej opcji??
Monio Napisano 10 Lipiec 2012 Napisano 10 Lipiec 2012 Max też się nie spisuje za dobrze. Ściągnij xNormal, jest darmowy i działa bardzo fajnie, cała branża gamedevu na tym stoi. Tutaj masz tutorial z podstawami jak to działa: http://eat3d.com/free_zbrush_xnormal_pipe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się