Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Przy ostatnim modelu, gdy rozpoczołem wypalanie tekstury napotkalem pewne komplikacje.

Gdy wypalam teksturę w pliku TGA. tekstura po wypaleniu jest OK, natomiast gdy wypalam teksturę i zapisuje ją jako jpg, po nałożeniu jej na obiekt wyskakują mi miejsca w którym unwrap był podzielony. Wczesniej podczas wypalania takie coś mi się nie zdażało.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D
Napisano

nie wiem czy to Ci się uda z jpeg'iem, ale xnormal instaluje plugin do Photoshopa o nazwie Dilation.

Musisz mieć kanał alpha z UV mapy i za jego pomocą wyciąć tło... jednym słowem Twoja textura powinna mieć przezroczyste tło.

Wtedy aplikujesz Dilation na 6 i masz texture poszerzoną o 6 pixeli.

A jak to nie wyjdzie to użyj po prostu smudge toola z Photoshopa i "poszerz" krawędzie.

 

[ATTACH=CONFIG]86788[/ATTACH]

Napisano

Chrupek3D, dzięki za pomoc, bo jednak o to chodziło.

Ale głupota było by za każdym razem przerabianie tekstury w ten sa sposób.

Czy nie ma żadnej opcji która pozwala na to aby podczas beikowania brzegi byly szerzej beikowane.

Gość Chrupek3D
Napisano

to zależy w czym wypalasz, ale większość programów ma taką opcje.

Problem powstaje przy konwersji z tga do jpeg'a, bo wtedy powstają te podziały.

Możesz próbować zamalować je w Sculptrisie, pamiętając, że kolor próbkujesz pod klawiszem "c".

Blendera nie polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności