oczymufasy Napisano 10 Lipiec 2012 Share Napisano 10 Lipiec 2012 Witam, robie taki mały projekt i chciałbym go troche "urealistycznić" jednak do końca nie wiem jak to zrobić. Może będziecie mieć jakiś pomysł. Otóż wymodelowałem rolke filmową, coś na wzór tego: http://us.123rf.com/400wm/400/400/3d_brained/3d_brained0907/3d_brained090700002/10903846-rolka-filmu-35mm-filmowej-na-bialym-tle.jpg Owa rolka ma toczyć się wzdłuż płaszczyzny.. i tu chciałbym dodać element czyli, rozwijanie się kliszy wraz z oddalaniem się całej rolki. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m-z Napisano 11 Lipiec 2012 Share Napisano 11 Lipiec 2012 Wydaje mi się że najprostszym rozwiązaniem byłoby stworzyć stworzyć kliszę za pomocą spline i wyextrudować ją na odpowiednią szerokość i nadać modyfikator Slice. Później w zależności od toczenia rolki, Slice na kliszy powinien być animowany i odsłaniać coraz więcej kliszy. Jednocześnie punkty kontrolne na spline powinny być animowane. Obawiam się że mogą się pojawić wtedy problemy z mapowaniem. Nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie ale stosunkowo proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 11 Lipiec 2012 Share Napisano 11 Lipiec 2012 zerknij na modyfikator pathdeform. Na podobnej zasadzie pokazywałem komuś zwijanie rolet: http://www.youtube.com/watch?v=1ZXBTONXEho&feature=plcp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczymufasy Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 11 Lipiec 2012 tutorial bardzo pomocny, dzięki za niego. jednak chciałbym aby efekt był taki, że rozwijająca się rolka opada ładnie na płaszczyzne. Tutaj pewnie przyda się REACTOR, jednak ma ktoś pomysł jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameless02 Napisano 12 Lipiec 2012 Share Napisano 12 Lipiec 2012 Może spróbować rolke zrobić jako Cloth. Tylko nie wiem, czy tak ciasno da się zwinąć. Ale np. dać Plane i na niego modyfikator Path Deform. A jako Path dać Spline -> Helix zwinięte dość ciasno. Tylko wiadomo Plane musiałby mieć gęstą siatkę, a Cloth miałby dużo roboty przy liczeniach Self Collision. Także nie wiem, czy to by dobrze wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się