Skocz do zawartości

.Rolka filmowa


oczymufasy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, robie taki mały projekt i chciałbym go troche "urealistycznić" jednak do końca nie wiem jak to zrobić. Może będziecie mieć jakiś pomysł.

Otóż wymodelowałem rolke filmową, coś na wzór tego:

http://us.123rf.com/400wm/400/400/3d_brained/3d_brained0907/3d_brained090700002/10903846-rolka-filmu-35mm-filmowej-na-bialym-tle.jpg

Owa rolka ma toczyć się wzdłuż płaszczyzny.. i tu chciałbym dodać element czyli, rozwijanie się kliszy wraz z oddalaniem się całej rolki. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wydaje mi się że najprostszym rozwiązaniem byłoby stworzyć stworzyć kliszę za pomocą spline i wyextrudować ją na odpowiednią szerokość i nadać modyfikator Slice. Później w zależności od toczenia rolki, Slice na kliszy powinien być animowany i odsłaniać coraz więcej kliszy. Jednocześnie punkty kontrolne na spline powinny być animowane. Obawiam się że mogą się pojawić wtedy problemy z mapowaniem. Nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie ale stosunkowo proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbować rolke zrobić jako Cloth. Tylko nie wiem, czy tak ciasno da się zwinąć. Ale np. dać Plane i na niego modyfikator Path Deform. A jako Path dać Spline -> Helix zwinięte dość ciasno. Tylko wiadomo Plane musiałby mieć gęstą siatkę, a Cloth miałby dużo roboty przy liczeniach Self Collision. Także nie wiem, czy to by dobrze wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności