Napisano 10 Lipiec 201212 l Witam, robie taki mały projekt i chciałbym go troche "urealistycznić" jednak do końca nie wiem jak to zrobić. Może będziecie mieć jakiś pomysł. Otóż wymodelowałem rolke filmową, coś na wzór tego: http://us.123rf.com/400wm/400/400/3d_brained/3d_brained0907/3d_brained090700002/10903846-rolka-filmu-35mm-filmowej-na-bialym-tle.jpg Owa rolka ma toczyć się wzdłuż płaszczyzny.. i tu chciałbym dodać element czyli, rozwijanie się kliszy wraz z oddalaniem się całej rolki. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dzięki za odpowiedzi
Napisano 11 Lipiec 201212 l Wydaje mi się że najprostszym rozwiązaniem byłoby stworzyć stworzyć kliszę za pomocą spline i wyextrudować ją na odpowiednią szerokość i nadać modyfikator Slice. Później w zależności od toczenia rolki, Slice na kliszy powinien być animowany i odsłaniać coraz więcej kliszy. Jednocześnie punkty kontrolne na spline powinny być animowane. Obawiam się że mogą się pojawić wtedy problemy z mapowaniem. Nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie ale stosunkowo proste.
Napisano 11 Lipiec 201212 l zerknij na modyfikator pathdeform. Na podobnej zasadzie pokazywałem komuś zwijanie rolet: http://www.youtube.com/watch?v=1ZXBTONXEho&feature=plcp
Napisano 11 Lipiec 201212 l Autor tutorial bardzo pomocny, dzięki za niego. jednak chciałbym aby efekt był taki, że rozwijająca się rolka opada ładnie na płaszczyzne. Tutaj pewnie przyda się REACTOR, jednak ma ktoś pomysł jak to zrobić?
Napisano 12 Lipiec 201212 l Może spróbować rolke zrobić jako Cloth. Tylko nie wiem, czy tak ciasno da się zwinąć. Ale np. dać Plane i na niego modyfikator Path Deform. A jako Path dać Spline -> Helix zwinięte dość ciasno. Tylko wiadomo Plane musiałby mieć gęstą siatkę, a Cloth miałby dużo roboty przy liczeniach Self Collision. Także nie wiem, czy to by dobrze wyszło.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto