JonJoan Napisano 14 Lipiec 2012 Napisano 14 Lipiec 2012 Witam Czy można UV seams (zielone szwy) zamienić w pelt seams (niebieskie szwy)? Może posłużę się przykładem żeby było wiadomo o co chodzi. Zrobiłem w Zbrushu model, nadałem mu UV seams i rozprułem. Nie jestem jednak zadowolony z rezultatu bo siatka w niektórych miejscach jest źle rozciągnięta. Żeby była dobrze to muszę użyć peltmapingu. Niestety pelt- seamy można nałożyć tylko w maxie. Czy może można je stworzyć z istniejących już UV seamów zrobionych w innym programie (lub nawet w samym maxie)?
claude Napisano 14 Lipiec 2012 Napisano 14 Lipiec 2012 Exportujesz obj z najniższego poziomu edytujesz jego uv i importujesz tą uv'kę znowu do zbrusha. Najlepiej użyj plugn GOz wyślesz najniższy level do Maxa edytujesz i zrobisz update do zbrush'a.
JonJoan Napisano 14 Lipiec 2012 Autor Napisano 14 Lipiec 2012 Tak zrobiłem. Problem w tym że najniższy poziom ma 300 000 vertexów. Edytowanie takiej siatki w maxie to mordęga a nawet więcej. Gdyby od razu można było przerobić istniejące UV seams na pelt seams zamiast tworzyć je od początku to może ten ubdate dałoby się zrobić...
claude Napisano 14 Lipiec 2012 Napisano 14 Lipiec 2012 Nie musisz robić ich od początku. W każdym programie praca nad uv z taką siatką to mordęga. Spróbuj odtworzyć niższe poziomy podziału a jak nie to zostaje tylko retopo i wtedy uv'ki zrobić.
JonJoan Napisano 14 Lipiec 2012 Autor Napisano 14 Lipiec 2012 Nie da się. Bo ich nigdy nie było. ;). Mogę co najwyżej decimate zrobić. Ale tracę w tym momencie wszystkie rzeźbienia i malowania. Bo decimate robi się z najniższego poziomu. Rzeźbienie i malowanie z wyższych poziomów mogę odtworzyć tylko za pomocą Z- project. A tu trochę z tym roboty jest. Więc prawdopodobnie się dalej pobawie Zbruschowym rozpruwaczem. Może osiągnę jakieś w miarę satysfakcjonujące rezultaty.
JonJoan Napisano 15 Lipiec 2012 Autor Napisano 15 Lipiec 2012 (edytowane) Relax nie zawsze daje pożądane rezultaty. Pelt jest niezawodny. Pod warunkiem że dobrze założyło się pelt seams. Założenie Pelt seamów na obiekt powyżej 100k vertexów jest (przynajmniej na moim sprzęcie) potwornie uciążliwe. Powyżej 200k- właściwie niemożliwe. W zbruschu założyć UV seamy na taki obiekt to żaden problem. Dlatego gdyby w maxie dało radę przerobić automatycznie istniejące UV seamy na pelt seams to problem byłby rozwiązany. Po za tym kiedy stosujemy np. plugin unwrella to pelt seamy też są wymagane. Edytowane 15 Lipiec 2012 przez JonJoan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się