LukaszD Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Panowie, pomóżcie proszę bo jest dramat! Dostaję zeskanowane obiekty (skaner 3D firmy FARO) w formie plików OBJ z kolorem zapisanym w Vertex Color... W MeshLab wszystko jest pięknie pokolorowane - w 3ds max czy Zbrush kolor ginie... Jak go odpalić? Kiedy w 3ds max w Object Properties zaznaczam Vertex Color Display obiekt zmienia kolor na czerwony. Nie mam już zupełnie pomysłu jak zachować oryginalny kolor. Dodatkowo muszę koniecznie wypalić z niego teksturę koloru żeby nanieść ją na obiekt low poly... Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cucsoniuss Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 nie wiem nigdy tego nie robilem i nie pracowalem na takich obiektach, ale w standarowych texturach maxa masz mape Vertex Color. Moze naloz ja na ten obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszD Napisano 18 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2012 Po nałożeniu UVW Map i przełączeniu kanału na Vertex Color obiekt wygląda jak na screenie... To samo po nałożeniu mapy Vertex Color w slot diffuse w materiale. Bez UVM Map obiekt jest czerwony a renderuje się całkowicie na czarno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 (edytowane) W diffuse map materiału który jest przypisany obiektowi wrzuć "vertex color". Powinno ci renderować VC. I możesz wypalić mapki. Switch "vertex color" w "display" działa tylko w viewporcie. Uv mapy nic nie mają do VC. Z tego co pamiętam nawet nie da się daty z kanału uv do vc dać. Edit: idź do tools->channel info. Sprawdź czy masz vc tylko w jednym kanale czy w wielu. Możliwe że ci wypaliło osobne kolorki w osobnych kanałach. Edytowane 18 Lipiec 2012 przez gutekfiutek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszD Napisano 18 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2012 Na pierwszym screenie moje info z Channels Info... Niestety, po wrzuceniu mapy Vertex Color do diffuse i probie renderingu, max wywala blad z UV i renderuje na czarno - screen drugi i trzeci... Po wrzuceniu modifiera UVW Map i przełączeniu go na Vertex Channel renderuje jak na screenie czwartym....[ATTACH=CONFIG]86887[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86888[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86889[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86890[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Według pierwszego screena nie masz vertex colorów w ogóle. VC channel jest pusty. Tak samo brakuje mapowania jakiegokolwiek. Możliwe że źle ci się zaimportowało. Nie jestem pewien czy format .obj w ogóle przenosi vertex colory. Spróbuj 2 rzeczy: pomaluj obiekt vc w maxie, wyexportuj do obj i zaimportuj. Sprawdź czy masz vc info w channel info. Spróbuj przenieśc obiekt w innym formacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszD Napisano 18 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2012 Faktycznie, do screena zle zaimportowalem obiekt ale po ponownym imporcie w vc bylo 17984kb. Jakiś kolor obj przenosi bo widać go w Meshlab ale czy nie dam sobie ręki uciąć czy napewno jest to vertex color... Tak czy siak gość, który robił skan eksportował do obj z opcją przenoszenia vertex color więc powinno być ok... Mam jeszcze pliki w STL - STL przenosi vertex color? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Próbowałeś z tego obiektu poprawnie zaimportowanego wyrenderować vc za pomocą vcmap w slocie diffuse map ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się