Pikard Napisano 27 Lipiec 2012 Napisano 27 Lipiec 2012 Otóż mam scena a na niej - kulę - blat - mapę hdri I teraz. Chcę aby kula odbijała się na blacie. I miała refleksy z mapy hdri. Nie chcę aby blat odbijał hdri. W materiale blatu można oczywiście dać odległość jaką ma brać przy odbiciach, wtedy oczywiście można ustawić aby odbijała się tylko kula. Ale wciąż blat jest oświetlony mapą hdri a chcę aby był czarny i miał tylko odbicia kuli. Oczywiście opisuję scenę ubogą moją jest bardziej skomplikowana więc renderowanie poszczególnych elementów to sporo roboty. Wolałbym jakieś rozwiązanie pokojowe. Bez wszczynania wojen
Pawelkos Napisano 27 Lipiec 2012 Napisano 27 Lipiec 2012 No jesli potrafisz ustawic w odbiciach materialu w jakiej odleglosci ma odbijac obiekty (ja nie wiem i chetnie sie dowiem) to mozesz sobie tak ustawic zeby odbijal tylko kule, a zeby stol nie byl oswietlony przez HDRKe to wrzucasz ja do vray dome light i zaznaczas w opcjach dome light zeby nie oswietlal stolu (wykluczasz stol z oswietlania). BTW pisanie postow czarna czcionka na szarym tle to niezby dobry pomysl :]
Pikard Napisano 27 Lipiec 2012 Autor Napisano 27 Lipiec 2012 Pawelkos - a możesz mi opisać jak to zrobić? Mam materiał w którym na kanale luminance dałem mapę hdri. Jak mam to dodać do dome light? A co do ustawień odległości jaką ma brać materiał w odbiciach to prosze bardzo :) W ustawieniach "specular" włączasz "Refl Dim Distance" a w Dim distance oznaczasz wartość np. 100 zamiast domyślnej. Wtedy odbija tylko to, co znajduje się w odległości 100cm od obiektu, w którym mają pojawiać się odbicia. :) A co do koloru, to nie wiem dlaczego taki mam? Domyślnie tak mam chyba ustawione muszę pogrzebać w ustawieniach. :)
jaceks Napisano 27 Lipiec 2012 Napisano 27 Lipiec 2012 Do elementu (mapa HDRI) wstawiasz Compositing tag. Wybierasz Exclusion i wrzucasz do tego okienka Blat. I gitara. Vray ma chyba swój Compositing tag ale jest chyba taki sam.
Pikard Napisano 27 Lipiec 2012 Autor Napisano 27 Lipiec 2012 Jaceks no właśnie nie jest taki sam i nie działa. Dla sceny pod vray'a Ale rozwiązanie Pawelkos się sprawdziło. Więc temat można zamknąć.
jaceks Napisano 27 Lipiec 2012 Napisano 27 Lipiec 2012 A no chyba, że tak. Może z Final Rendrem pomyliłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się