Napisano 27 Lipiec 201212 l Otóż mam scena a na niej - kulę - blat - mapę hdri I teraz. Chcę aby kula odbijała się na blacie. I miała refleksy z mapy hdri. Nie chcę aby blat odbijał hdri. W materiale blatu można oczywiście dać odległość jaką ma brać przy odbiciach, wtedy oczywiście można ustawić aby odbijała się tylko kula. Ale wciąż blat jest oświetlony mapą hdri a chcę aby był czarny i miał tylko odbicia kuli. Oczywiście opisuję scenę ubogą moją jest bardziej skomplikowana więc renderowanie poszczególnych elementów to sporo roboty. Wolałbym jakieś rozwiązanie pokojowe. Bez wszczynania wojen
Napisano 27 Lipiec 201212 l No jesli potrafisz ustawic w odbiciach materialu w jakiej odleglosci ma odbijac obiekty (ja nie wiem i chetnie sie dowiem) to mozesz sobie tak ustawic zeby odbijal tylko kule, a zeby stol nie byl oswietlony przez HDRKe to wrzucasz ja do vray dome light i zaznaczas w opcjach dome light zeby nie oswietlal stolu (wykluczasz stol z oswietlania). BTW pisanie postow czarna czcionka na szarym tle to niezby dobry pomysl :]
Napisano 27 Lipiec 201212 l Autor Pawelkos - a możesz mi opisać jak to zrobić? Mam materiał w którym na kanale luminance dałem mapę hdri. Jak mam to dodać do dome light? A co do ustawień odległości jaką ma brać materiał w odbiciach to prosze bardzo :) W ustawieniach "specular" włączasz "Refl Dim Distance" a w Dim distance oznaczasz wartość np. 100 zamiast domyślnej. Wtedy odbija tylko to, co znajduje się w odległości 100cm od obiektu, w którym mają pojawiać się odbicia. :) A co do koloru, to nie wiem dlaczego taki mam? Domyślnie tak mam chyba ustawione muszę pogrzebać w ustawieniach. :)
Napisano 27 Lipiec 201212 l Do elementu (mapa HDRI) wstawiasz Compositing tag. Wybierasz Exclusion i wrzucasz do tego okienka Blat. I gitara. Vray ma chyba swój Compositing tag ale jest chyba taki sam.
Napisano 27 Lipiec 201212 l Autor Jaceks no właśnie nie jest taki sam i nie działa. Dla sceny pod vray'a Ale rozwiązanie Pawelkos się sprawdziło. Więc temat można zamknąć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto