Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

szukałem pomocy na forum w podobnych wątkach, ale nie rozwiązałem swojego problemu.

 

Chodzi o to że do plane'a dałem teksturę z obrazkiem, do tego jeszcze UVW mapping zeby ją sobie obrócić. Następnie w PS przygotowałem sobie mapę do modyfikatora Vray displacement (mieszanka białych i czarnych kropek). Na koniec jeszcze dałem UVW mapping do mapy, żeby manipulować jej skalą. Tak zrobiony dywan, po renderingu ma wybrzuszenia/włoski, o jakie mi chodziło.

 

Problem pojawia się, gdy dokładnie to samo chcę zrobić w innym pliku maxa, a dokładnie w scenie pokoju. Za chiny nie chce to zadziałać, mimo że mam dokładnie te same tektury, mapy i ustawienia renderingu. Już mnie krew zalewa :D Może jakiś szczegół pominąłem. Ma ktoś jakiś pomysł? Nawet jak zrobiłem merge obydwu plików to nic nie pomogło :P

 

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może masz wyłączony displacement?

 

Druga opcja: mapping może być skopany. Sprawdź czy zgadzają się kanały dla uv-ki i mapy.

Napisano

daję sobie włosy uciąć, że albo w Vrayu albo w Maxie masz wyłączony displacement

Napisano
  • Autor

Witam,

 

sprawdziłem "V-ray: Default displacement" w opcjach rendera i jest tam zaznaczona opcja "Override Max's".

 

Co do kanałów, to UVW Mapping dla tekstury dywanu ma Map channel = 1. Drugi UVW Mapping dla mapy displacement ma Map channel = 2, czyli taki jak "Texture chan" w modyfikatorze VrayDisplacement.

 

Pozdrawiam

Napisano

kasztan, niewiem jak jest w Maxie ale w C4D zamieniasz obiekt na edytowalny aby móc użyć displacement.

Napisano
  • Autor

Witam,

 

znalazłem przyczynę. Zapomniałem sprawdzić, jak radzili Mozo i dimaxion, czy w samych opcjach Maxa jest włączony displacement. Myślałem, że sam override vray'a wystarcza. No i okazało się, że w Maxie nie trzeba konwertować plane'a na editable poly, żeby działał displacement.

 

Dzięki za pomoc! :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.