kasztan Napisano 2 Sierpień 2012 Napisano 2 Sierpień 2012 Witam, szukałem pomocy na forum w podobnych wątkach, ale nie rozwiązałem swojego problemu. Chodzi o to że do plane'a dałem teksturę z obrazkiem, do tego jeszcze UVW mapping zeby ją sobie obrócić. Następnie w PS przygotowałem sobie mapę do modyfikatora Vray displacement (mieszanka białych i czarnych kropek). Na koniec jeszcze dałem UVW mapping do mapy, żeby manipulować jej skalą. Tak zrobiony dywan, po renderingu ma wybrzuszenia/włoski, o jakie mi chodziło. Problem pojawia się, gdy dokładnie to samo chcę zrobić w innym pliku maxa, a dokładnie w scenie pokoju. Za chiny nie chce to zadziałać, mimo że mam dokładnie te same tektury, mapy i ustawienia renderingu. Już mnie krew zalewa :D Może jakiś szczegół pominąłem. Ma ktoś jakiś pomysł? Nawet jak zrobiłem merge obydwu plików to nic nie pomogło :P Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Mozo Napisano 2 Sierpień 2012 Napisano 2 Sierpień 2012 Może masz wyłączony displacement? Druga opcja: mapping może być skopany. Sprawdź czy zgadzają się kanały dla uv-ki i mapy.
dimaxion Napisano 3 Sierpień 2012 Napisano 3 Sierpień 2012 daję sobie włosy uciąć, że albo w Vrayu albo w Maxie masz wyłączony displacement
kasztan Napisano 3 Sierpień 2012 Autor Napisano 3 Sierpień 2012 Witam, sprawdziłem "V-ray: Default displacement" w opcjach rendera i jest tam zaznaczona opcja "Override Max's". Co do kanałów, to UVW Mapping dla tekstury dywanu ma Map channel = 1. Drugi UVW Mapping dla mapy displacement ma Map channel = 2, czyli taki jak "Texture chan" w modyfikatorze VrayDisplacement. Pozdrawiam
Pikard Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 kasztan, niewiem jak jest w Maxie ale w C4D zamieniasz obiekt na edytowalny aby móc użyć displacement.
kasztan Napisano 4 Sierpień 2012 Autor Napisano 4 Sierpień 2012 Witam, znalazłem przyczynę. Zapomniałem sprawdzić, jak radzili Mozo i dimaxion, czy w samych opcjach Maxa jest włączony displacement. Myślałem, że sam override vray'a wystarcza. No i okazało się, że w Maxie nie trzeba konwertować plane'a na editable poly, żeby działał displacement. Dzięki za pomoc! :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się