Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

W ostatnim czasie po przeglądnięciu wątku na temat LWF, zecydowałem się zmienić ustawienia gammy w maxie:

zaznaczone "Enable Gamma/LUT Conection" i "Load Enable State with MAX Files", Gamma ustawiona na 2,2, zaznaczone "Affect Color Selectors" i "Affect Material Editor", Input Gamma ustawione na 2,2 i output na 1,0.

Dodatkowo Gamma w color mappingu na 2,2.

Pierwsze co zwróciło moją uwagę to znaczne rozjaśnienie sceny (obniżenie kontrastu) i zmiana tła na którym pokazane są próbki w ME, ale rozumiem, że o to chodzi w sposobie pracy z użyciem LWF.

Po zapisie renderingu nie "mieszając" nic w override otrzymuje taką oto różnicę między maxem a przeglądarką windowsa czy PS-em:

 

[ATTACH=CONFIG]87124[/ATTACH]

(po lewej Rendered Frame Window, po prawej widok z innych programów)

 

Sytuacja zmienia się, jeżeli przy zapisie zmienię gamme na 2.2 - wtedy otrzymuję równie jasny i mało kontrastowy obrazek jak w maxie również w innych przeglądarkach.

I tutaj rodzi się pytanie, jeżeli nie zmienię gammy przy zapisie, to jaki jest sens używania LWF skoro efekt końcowy jest równy temu przed zmianą gammy w ustawieniach maxa, a obrazek który widzę w maxie wprowadza mnie jedynie w błąd?

(nie używam frame buffera - o ile ma to jakieś znaczenie)

Domyślam się, że wielu rzeczy nie rozumiem więc proszę o "rozjaśnienie" mi tego tematu :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

troszke namieszales z tymi ustawieniami. Sam nie uzywam LWF, ale jesli dobrze kojaze to jak ustawisz Gamme w maxie na 2.2 to juz w color mappingu nie ustawiasz na 2.2 bo w efekcie 2 razy nakladasz korekcje gammy na obrazek. Do tego w tym screenie co pokazales widac ze w maxowym podgladzie ci pisze "display gamma 2.2" a pewnie w innych programach otwiera sie z display gamma 1.

Napisano

Ustawienia dla Vraya masz poprawne.

 

Używaj Vray Freme Buffer. Poprawnie wyświetli obraz.

 

LWF ma sens, poniewież sceny są naturalniej doświetlone i nie występuje nadmierny color bleeding.

.

Napisano
  • Autor

Rzeczywiście, korzystając z vray buffera kolory się zgadzają. A czy istnieje możliwość zduplikowania okienka vray frame buffera, tak jak jest to możliwe przy domyślnym maxowym frame bufferze? :>

Napisano
  • Autor

Duplicate to MAX frame buffer już zdarzyło mi się używać, ale myślałem że jest jakaś sprytniejsza opcja otwierania duplikatu samym vray frame bufforze - albo chociaż zestawienia dwóch renderów w jednym oknie (jako, że widziałem u góry opcję "compare").

W każdym bądź razie dzięki Wam za odpowiedzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.