Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

W ostatnim czasie po przeglądnięciu wątku na temat LWF, zecydowałem się zmienić ustawienia gammy w maxie:

zaznaczone "Enable Gamma/LUT Conection" i "Load Enable State with MAX Files", Gamma ustawiona na 2,2, zaznaczone "Affect Color Selectors" i "Affect Material Editor", Input Gamma ustawione na 2,2 i output na 1,0.

Dodatkowo Gamma w color mappingu na 2,2.

Pierwsze co zwróciło moją uwagę to znaczne rozjaśnienie sceny (obniżenie kontrastu) i zmiana tła na którym pokazane są próbki w ME, ale rozumiem, że o to chodzi w sposobie pracy z użyciem LWF.

Po zapisie renderingu nie "mieszając" nic w override otrzymuje taką oto różnicę między maxem a przeglądarką windowsa czy PS-em:

 

[ATTACH=CONFIG]87124[/ATTACH]

(po lewej Rendered Frame Window, po prawej widok z innych programów)

 

Sytuacja zmienia się, jeżeli przy zapisie zmienię gamme na 2.2 - wtedy otrzymuję równie jasny i mało kontrastowy obrazek jak w maxie również w innych przeglądarkach.

I tutaj rodzi się pytanie, jeżeli nie zmienię gammy przy zapisie, to jaki jest sens używania LWF skoro efekt końcowy jest równy temu przed zmianą gammy w ustawieniach maxa, a obrazek który widzę w maxie wprowadza mnie jedynie w błąd?

(nie używam frame buffera - o ile ma to jakieś znaczenie)

Domyślam się, że wielu rzeczy nie rozumiem więc proszę o "rozjaśnienie" mi tego tematu :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

troszke namieszales z tymi ustawieniami. Sam nie uzywam LWF, ale jesli dobrze kojaze to jak ustawisz Gamme w maxie na 2.2 to juz w color mappingu nie ustawiasz na 2.2 bo w efekcie 2 razy nakladasz korekcje gammy na obrazek. Do tego w tym screenie co pokazales widac ze w maxowym podgladzie ci pisze "display gamma 2.2" a pewnie w innych programach otwiera sie z display gamma 1.

Napisano

Ustawienia dla Vraya masz poprawne.

 

Używaj Vray Freme Buffer. Poprawnie wyświetli obraz.

 

LWF ma sens, poniewież sceny są naturalniej doświetlone i nie występuje nadmierny color bleeding.

.

Napisano
  • Autor

Rzeczywiście, korzystając z vray buffera kolory się zgadzają. A czy istnieje możliwość zduplikowania okienka vray frame buffera, tak jak jest to możliwe przy domyślnym maxowym frame bufferze? :>

Napisano
  • Autor

Duplicate to MAX frame buffer już zdarzyło mi się używać, ale myślałem że jest jakaś sprytniejsza opcja otwierania duplikatu samym vray frame bufforze - albo chociaż zestawienia dwóch renderów w jednym oknie (jako, że widziałem u góry opcję "compare").

W każdym bądź razie dzięki Wam za odpowiedzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności