Skocz do zawartości

siatki i mapowanie


Puni3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie bo zainteresowałem się ostatnio tworzeniem modeli do gier. Wiem że siatka musi być z trójkątów. I tu pojawia się problem. Czy jest jakaś opcja w maxie, żeby przekształcić siatkę na trójkąty ? I drugie pytanie. Czy jest jakiś dobry tutek, jak dobrze zmapować obiekt? Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć, a wiele linków z obecnych tam nie działa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Siatka z czworokątów może być przetworzona na trójkąty np. przy eksporcie do obj. Może być to jednak mało optymalny podział, więc czasem warto zrobić to ręcznie. Jeśli chodzi o mapowanie to

np. trzecia część z tego traktuje o mapowaniu. Poza tym http://www.youtube.com/results?search_query=unwrap+3ds+max&oq=unwrap+3ds+max&gs_l=youtube.3..0i19l3j0i5i19l5.20515.23503.0.23810.8.8.0.0.0.0.153.817.5j3.8.0...0.0...1ac.atnhIpjroFQ sporo z tych powinno być przydatnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo szybka metodą jest zaznaczenie wszystkich vertexów i zrobienie "connect"

tyle ze chyba nie jest to potrzebne. o ile dobrze pamiętam na enginach z którymi miałem do czynienia expotowało się normalne siatki, i exporter sam już dzielił na trisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności