Puni3k Napisano 16 Sierpień 2012 Napisano 16 Sierpień 2012 Witam mam pytanie bo zainteresowałem się ostatnio tworzeniem modeli do gier. Wiem że siatka musi być z trójkątów. I tu pojawia się problem. Czy jest jakaś opcja w maxie, żeby przekształcić siatkę na trójkąty ? I drugie pytanie. Czy jest jakiś dobry tutek, jak dobrze zmapować obiekt? Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć, a wiele linków z obecnych tam nie działa. Pozdrawiam.
Jedaith Napisano 16 Sierpień 2012 Napisano 16 Sierpień 2012 Siatka z czworokątów może być przetworzona na trójkąty np. przy eksporcie do obj. Może być to jednak mało optymalny podział, więc czasem warto zrobić to ręcznie. Jeśli chodzi o mapowanie to np. trzecia część z tego traktuje o mapowaniu. Poza tym http://www.youtube.com/results?search_query=unwrap+3ds+max&oq=unwrap+3ds+max&gs_l=youtube.3..0i19l3j0i5i19l5.20515.23503.0.23810.8.8.0.0.0.0.153.817.5j3.8.0...0.0...1ac.atnhIpjroFQ sporo z tych powinno być przydatnych.
Puni3k Napisano 17 Sierpień 2012 Autor Napisano 17 Sierpień 2012 Wielkie dzięki za pomoc :) Obejrzałem Twoją teczkę i świetna robota. ppsh jest kozacka.
Mozo Napisano 17 Sierpień 2012 Napisano 17 Sierpień 2012 Tak na szybko w maxie możesz użyć modyfikatora turn to poly, a następnie ustawić tam limit wielkości polygona np. na 3 lub 4 boki.
Valery Napisano 17 Sierpień 2012 Napisano 17 Sierpień 2012 bardzo szybka metodą jest zaznaczenie wszystkich vertexów i zrobienie "connect" tyle ze chyba nie jest to potrzebne. o ile dobrze pamiętam na enginach z którymi miałem do czynienia expotowało się normalne siatki, i exporter sam już dzielił na trisy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się