Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie bo zainteresowałem się ostatnio tworzeniem modeli do gier. Wiem że siatka musi być z trójkątów. I tu pojawia się problem. Czy jest jakaś opcja w maxie, żeby przekształcić siatkę na trójkąty ? I drugie pytanie. Czy jest jakiś dobry tutek, jak dobrze zmapować obiekt? Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć, a wiele linków z obecnych tam nie działa.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Siatka z czworokątów może być przetworzona na trójkąty np. przy eksporcie do obj. Może być to jednak mało optymalny podział, więc czasem warto zrobić to ręcznie. Jeśli chodzi o mapowanie to

np. trzecia część z tego traktuje o mapowaniu. Poza tym http://www.youtube.com/results?search_query=unwrap+3ds+max&oq=unwrap+3ds+max&gs_l=youtube.3..0i19l3j0i5i19l5.20515.23503.0.23810.8.8.0.0.0.0.153.817.5j3.8.0...0.0...1ac.atnhIpjroFQ sporo z tych powinno być przydatnych.
Napisano

Tak na szybko w maxie możesz użyć modyfikatora turn to poly, a następnie ustawić tam limit wielkości polygona np. na 3 lub 4 boki.

Napisano

bardzo szybka metodą jest zaznaczenie wszystkich vertexów i zrobienie "connect"

tyle ze chyba nie jest to potrzebne. o ile dobrze pamiętam na enginach z którymi miałem do czynienia expotowało się normalne siatki, i exporter sam już dzielił na trisy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności