Napisano 16 Sierpień 201212 l Witam mam pytanie bo zainteresowałem się ostatnio tworzeniem modeli do gier. Wiem że siatka musi być z trójkątów. I tu pojawia się problem. Czy jest jakaś opcja w maxie, żeby przekształcić siatkę na trójkąty ? I drugie pytanie. Czy jest jakiś dobry tutek, jak dobrze zmapować obiekt? Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć, a wiele linków z obecnych tam nie działa. Pozdrawiam.
Napisano 16 Sierpień 201212 l Siatka z czworokątów może być przetworzona na trójkąty np. przy eksporcie do obj. Może być to jednak mało optymalny podział, więc czasem warto zrobić to ręcznie. Jeśli chodzi o mapowanie to np. trzecia część z tego traktuje o mapowaniu. Poza tym http://www.youtube.com/results?search_query=unwrap+3ds+max&oq=unwrap+3ds+max&gs_l=youtube.3..0i19l3j0i5i19l5.20515.23503.0.23810.8.8.0.0.0.0.153.817.5j3.8.0...0.0...1ac.atnhIpjroFQ sporo z tych powinno być przydatnych.
Napisano 17 Sierpień 201212 l Autor Wielkie dzięki za pomoc :) Obejrzałem Twoją teczkę i świetna robota. ppsh jest kozacka.
Napisano 17 Sierpień 201212 l Tak na szybko w maxie możesz użyć modyfikatora turn to poly, a następnie ustawić tam limit wielkości polygona np. na 3 lub 4 boki.
Napisano 17 Sierpień 201212 l bardzo szybka metodą jest zaznaczenie wszystkich vertexów i zrobienie "connect" tyle ze chyba nie jest to potrzebne. o ile dobrze pamiętam na enginach z którymi miałem do czynienia expotowało się normalne siatki, i exporter sam już dzielił na trisy
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto