Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hejka,

Mam pytanko odnośnie mip mapping. Jaki jest najlepszy format zapisu mip mapy i w ogóle jak się ją robi ręcznie w maya czy też 3ds max ...będe wdzięczny za tutorial. BTW zauważyłem , że w UDK jest jakiś mip mapping domyślnie ustawiony ale chyba ma tylko dwie warstwy ( wiem wiem że mozna ustawić sharpen na 8 lub 10) a ja chciałbym mieć możliwość samemu zrobienia takiej texturki przeskakujacej między rozdzielczościami.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mip-mapa - to seria obrazków 2D których rozmiar z każdym następnym poziomem maleje o połowę; Są to obrazki powstałe na bazie podstawowej tekstury; Stosowane w celu poprawienia wydajności aplikacji real-time.

 

To tyle teorii.

 

Z racji tego że jest to tak naprawdę tekstura a w zasadzie kilka tekstur różniących się pomiędzy sobą najczęściej tylko rozmiarem to jeżeli chcesz je robić ręcznie to bardziej w programach takich jak: Photoshop, Gimp itp. Co nie zmienia sytuacji że np. w bibliotece OpenGL, istnieje polecenie które automatycznie generuje mip-mapy na podstawie bazowej tekstury. Jednakże utworzenie samemu mip-map pozwala na lekką zmianę tonów czy saturacji w kolejnych poziomach dzięki czemu w grze uzyskasz ciekawy efekt "wypłaszczania".

 

Co do formatów to najbardziej znany i chyba najczęściej używany to .dds co nie zmienia sytuacji że wcale nie musi być najlepszy :) Wydaje mi się że .tga również pozwala na zapis mip-map ale mogę się mylić.

 

DO PANA MODERATORA: Ostatnio dużo pytań pojawia się w dziale game-art tak sobie pomyślałem że może dobrze by było wydzielić game-art od pytań go dotyczących i zrobić Sub-forum albo temat "Pytania: gameart" :)

 

Pozdrawiam

Napisano

popieram przedmówce, dobrze by było może zrobić np. na wzór polycounta coś ala "technical talk" i zwykły dział game art

 

samemu mam czasami pytania i nie wiem czy je zadawać w teczce, czy nowy temat zakładać, a tak by było wszystko ładnie podzielone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.