carrido Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Hejka, Mam pytanko odnośnie mip mapping. Jaki jest najlepszy format zapisu mip mapy i w ogóle jak się ją robi ręcznie w maya czy też 3ds max ...będe wdzięczny za tutorial. BTW zauważyłem , że w UDK jest jakiś mip mapping domyślnie ustawiony ale chyba ma tylko dwie warstwy ( wiem wiem że mozna ustawić sharpen na 8 lub 10) a ja chciałbym mieć możliwość samemu zrobienia takiej texturki przeskakujacej między rozdzielczościami. Z GÓRY DZIĘKUJĘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekCichy Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Mip-mapa - to seria obrazków 2D których rozmiar z każdym następnym poziomem maleje o połowę; Są to obrazki powstałe na bazie podstawowej tekstury; Stosowane w celu poprawienia wydajności aplikacji real-time. To tyle teorii. Z racji tego że jest to tak naprawdę tekstura a w zasadzie kilka tekstur różniących się pomiędzy sobą najczęściej tylko rozmiarem to jeżeli chcesz je robić ręcznie to bardziej w programach takich jak: Photoshop, Gimp itp. Co nie zmienia sytuacji że np. w bibliotece OpenGL, istnieje polecenie które automatycznie generuje mip-mapy na podstawie bazowej tekstury. Jednakże utworzenie samemu mip-map pozwala na lekką zmianę tonów czy saturacji w kolejnych poziomach dzięki czemu w grze uzyskasz ciekawy efekt "wypłaszczania". Co do formatów to najbardziej znany i chyba najczęściej używany to .dds co nie zmienia sytuacji że wcale nie musi być najlepszy :) Wydaje mi się że .tga również pozwala na zapis mip-map ale mogę się mylić. DO PANA MODERATORA: Ostatnio dużo pytań pojawia się w dziale game-art tak sobie pomyślałem że może dobrze by było wydzielić game-art od pytań go dotyczących i zrobić Sub-forum albo temat "Pytania: gameart" :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StK Uriziel Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 popieram przedmówce, dobrze by było może zrobić np. na wzór polycounta coś ala "technical talk" i zwykły dział game art samemu mam czasami pytania i nie wiem czy je zadawać w teczce, czy nowy temat zakładać, a tak by było wszystko ładnie podzielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się